Når filmen alligevel ikke helt når de højder, som den flotte udførsel ellers antyder, så skyldes det ikke mindst, at karaktertegningen er for vag. Der bruges simpelthen ikke den tid på hovedpersonernes sjæleliv, der kunne få en til at være egentlig interesseret i deres skæbner. Ligeledes fiser noget af spændingen af ballonen i filmens sidste del, og en lidet troværdig aflytningssekvens, hvor Salinger af uransagelige grunde skal være inden for kort radius af dem, han lurer på, virker irriterende.

Ikke desto mindre er “The International” en usædvanlig veludført og smukt instrueret thriller og et særdeles godt bud på underholdning med tanke bag, hvori Salinger synes at have sat sig for at rydde op i den vestlige verdens dårlige samvittighed. Hvis han så har været for træt til at knappe frakken, er det ærlig talt ikke så underligt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 BN 15 år siden

I modsætning til nutidens kulørte knaldromanhelte som Bond og Bourne tager den sin egen historie alvorligt og opbygger et ganske troværdigt univers.


Jeg er godt klar over, at tanken med denne sætning er, at 'The International' er en mere realistisk eller troværdig historie. Men jeg synes nu ikke, man kan sige, at 'Bourne'-filmene ikke tager sin egen historie alvorligt. Selvom det helt indiskutabelt er tonen, miljøet og stemningen snarere end det er handlingen der er realistisk i disse film, så tager de da sig selv alvorligt! Der er ikke en masse one-liners, og der er ikke nogen selvironisk distance eller humor ligesom i f.eks. 'Die Hard' og diverse andre action-film. Og mellem linjerne er der en vis kritik af de rent menneskelige omkostninger og det kyniske spil der er forbundet med visse regeringers brug af hemmelige agenter.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#2 The Insider 15 år siden

Ja, der må jeg også erklære mig lodret uegnet med min talentfulde kollega :-)
War. War never changes.
Gravatar

#3 Frederik 15 år siden

God anmeldelse, rigtig god film. Jeg ville nok give den en stjerne mere :).

Syntes iøvrigt det var ret sjovt at Ulrich begyndte
at snakke dansk :P.
Gravatar

#4 filmkorn.dk 15 år siden

5 stjerner her fra.

Langsom opbygning, godt skuespil, super intense actionscener og et intelligent og desværre alt for aktuelt plot. Fremragende underholdning med en sammebidt Clive Owen.

Og hvad fanden mener anmelderen med at helten af uransalige årsager bliver nødt til at følge efter skurkene for at kunne aflytte dem. De forsvinder ned under jorden i et granithelvede, så hans mikrofon bliver scramblet. Han må derfor følge efter dem for at få deres samtale klart igennem eftersom han optager den på bånd. Doh!
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#5 tranberg 14 år siden

4/6

Jeg nød den "hitchcockianske" måde at filme på; især scenen med talen i Milan, der er som taget ud af "North by Northwest".

Jeg nød også meget soundtracket, der for en gang skyld ikke var et overdøvende action-score af Hans Zimmer eller lignende, men i stedet et køligt score, der matchede resten af filmens tone.

Jeg nød også meget originaliteten og synes alt i alt The International var et forfriskende bud på, at der stadig er fornyelse fremfor remake.
The end is closest to the beginning
Gravatar

#6 filmz-Bruce 14 år siden

Jeg må gentage fra andetsteds.

Gode elementer i denne Clive Owen/NaomI Watts krimi, inklusive et fedt shootout, men desværre spoleres helheden af dumme tilfældigheder, amatøragtig optræden af professionelle agenter og politifolk og ikke mindst et par himmeldårlige dialogsekvenser, krydret med en lorteslutning. Superflot billed og god lyd.

3/6
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 elwood 14 år siden

Hehe egentlig meget sjov at man har set så mange af den her type film, så i starten da

Man lige høre den der lyd, og manden der passer ham, ja så var jeg godt klar over hans kollega var færdig, selv om reaktionen først kommer senere, det er bare hele måden det er filmet og sat op på som er så klassisk.

Og ja fed shootout, her blev arkitekturen brugt ret fornuftigt må man sige.

Ulrich Thomsens Dansk snakkene med hans søn, var dog ret underlig, ku ikke se den hel store grund til dette, fik man og vide han var dansker på noget tidspunkt ?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: