“Into the Wild” er seneste filminstruktion fra Sean Penns hånd siden den overmåde vellykkede “Løftet”. Helt så uforglemmelig er nærværende film imidlertid ikke, men alligevel får Penn vist, at han har en særlig begavelse for at skildre eksistentielle skæbner, både i og uden for deres rette element. “Into the Wild” har store styrker, men desværre spænder længden ben for det samlede indtryk. Og så kunne filmens fortællegreb også have tålt en finjustering.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Crash 15 år siden

Den ser ret fed ud, tror det er en film lige for mig!
Gravatar

#2 Yoda 15 år siden

Super anmeldelse...

Den skal klart hjem til samlingen.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#3 zamm- 15 år siden

Denne film er alle pengene værd og hvis man kan, så skaf den da på Blu-ray, for det har den fortjent, selvom jeg nu selv har den på DVD. Men et syn af filmen er det mindste man kan gøre.

Super anmeldelse... men, jeg er ikke enig i at filmen er for lang, den var så medrivende som nogen film kunne være og man genkender sikkert selv nogle af de ting som Christopher bliver udsat for - det gjorde jeg i hvert fald!
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#4 cyberzed 15 år siden

#2 Den er allerede i samlingen :D
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#5 Yoda 15 år siden

#3

Mig bekendt er den ikke udkommet på BD endnu - eller tager jeg fejl? Jeg kan i hvert fald ikke finde den hos DVDPacific.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#6 The Insider 15 år siden

Hvis man har en HD-DVD-afspiller er den i hvert fald værd at anskaffe på HD-DVD. Et af de bedste transfers, jeg har set på formatet.
War. War never changes.
Gravatar

#7 king b 15 år siden

En femstjernet film. Den er da ikke for lang ;-)

En enkelt faktuel rettelse til anmeldelsen:
Under lydanmeldelsen står der: "Største attraktion ved det engelsksprogede Dolby Digital 5.1-lydformat er uden tvivl det stemningsfulde score, som er skrevet af ingen ringere end frontfiguren fra Seattle-bandet Pearl Jam, Eddie Vedder."
Eddie Vedder har ikke skrevet filmens score, men filmens sange, som absolut er stemningsfulde. Scoret er skabt af Michael Brook, en spændende canadisk guitarist, som er værd at stifte bekendtskab med - han har lavet adskillige plader.

Lydsiden i sig selv er i øvrigt også værd at fremhæve. Sean Penn headhuntede Alejandro González Iñárritus lyddesigner specielt til opgaven. Penn er feinschmecker på alle fronter.
Gravatar

#8 filmz-jonasgr 15 år siden

En flot film, men historien sagde mig godt nok ikke særlig meget og så bliver sådan en film langtrukken.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#9 filmz-Bruce 15 år siden

#7 Det glimrende score af Michael Brook, da dilligencerne kører ind i Deadwood i afsnit 1, genbruges iøvrigt i filmen.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#10 Skeloboy 15 år siden

En rigtig, rigtig fed film med skønhedsfejl, men jeg vil nu stadig sætte den til 5/6.

Skriv ny kommentar: