Det er forståeligt, at mange mennesker har svært ved at tolerere en film som “Jackass: Number Two”. Filmen er på mange måder umoralsk, forkastelig og afskyelig, men hold da fest, hvor er den også bare morsom. Nogle af de utallige sketches er en anelse for vulgære og frastødende til virkelig at fremprovokere latterbrøl, men størstedelen af indslagene er aldeles morsomme, og enkelte kan endda klassificeres som værende geniale. AV-præsentationen er hæderlig, og dvd’ens hysterisk morsomme kommentarspor, mange ekstra scener og andet ekstramateriale skal nok fryde fans.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 icetea 16 år siden

Synes ikke at den er bedre end 1'eren, der er mange sjove ting i denne, men synes de går over stregen alt for mange gange, og laver ting som der mere ville passe til "Dirty Sanchez". Med det mener jeg at de laver ting der er lige en tand for klamme og vulgære, som der også bliver nævnt i anmeldelsen :)

Så synes mere den ligger til 3/6 =)

Gravatar

#2 filmz-raga_muffin 16 år siden

Jeg synes så, at denne var meget bedre end etteren, for at være helt ærlig. :) Ufatteligt sjove indslag, og jeg håber virkelig på en 3'er i rækken! :D
Gravatar

#3 frankdrebin 16 år siden

Efter hvad jeg ved, så startede the dudesons før jackass :)
Gravatar

#4 filmz-wetfox 16 år siden

God anmeldelse :)
Gravatar

#5 blahblah 16 år siden

Det gjorde de også.
Gravatar

#6 Lawman. 16 år siden

God anmeldelse, og god film! Den er simpelthen så grineren, og der er ikke noget bedre at sidde og se nr 1+2 over et par
øl sammen med gutterne:)
Gravatar

#7 chandler75 16 år siden

Fin underholdning.

Der var dog ét stunt, som jeg syntes faldt helt igennem, og var særdeles dårlig smag og utroværdigt:

Det med ham, der skal lege terrorist. For det første er det usmageligt, at han skal prøve at chokere en arabisk taxa-chauffør ved at agere terrorist (selvom taxa-chaufføren er indviet i spøgen). For det andet finder jeg det tvivlsomt, om Jackass-fyren ikke ved, at den anden er indviet - ellers skal han være fuldkommen hjerneblæst, når han fortsætter i rollen som terrorist efter taxa-chaufføren har trukket en pistol. Han virker spøjst nok heller ikke speciel bange, da han bliver tvunget ned i bagagerummet af chaufføren...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#8 filmkorn.dk 16 år siden

"i modsætning til f.eks. deres finske efterabere, 'The Dudesons'" Øhh, der er vist en, der ikke har læst på lektien. The Dudesons kom først, hvilket Steve-O også pointerer i traileren til filmen 'The Dudesons'.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#9 The Insider 16 år siden

Jeg har selv set og anmeldt The Dudesons for nylig, men selvom man begynder på noget før andre, kan man bestemt stadigvæk klassificeres som efterabere :-)
Sjovt nok er Dudesons vilde efter at fremhæve lighederne mellem dem selv og Jackass, hvorimod det modsatte ikke er gældende. Flere af Jackass-gutterne performede også vilde stunts før både The Dudesons og endda Jackass blev skabt, og er der alligevel ikke også et par Dudesons-sketches, som synes at være inspireret af Jackass' udskejelser? Og hvor stor er sandsynligheden for, at Jackass-folkene havde hørt om de her obskure finlændere? Nok en del mindre, end at finlænderne havde hørt om deres megapopulære amerikanske kollegaer :-) Og sådan kan man jo så fortsætte.
War. War never changes.
Gravatar

#10 filmz-JON 16 år siden

Jeg deler anmelderens syn på genren. Stunt-scenerne er sjove, mens de ulækre scener er unødigt fyld.

I USA virker de, alene fordi de er anstødelige, og det får mange amerikanere til at fnise som uartige skoledrenge i den anale fase.

Efter dansk standard er den slags ulækkerier ikke chokerende men mest af alt blot komplet uinteressante. De fleste danskere forlanger - heldigvis - lidt mere spidsfindighed for at trække på smilebåndet.

Jeg har i øvrigt kun set 1'eren, som anmeldelsen også passer på.

Skriv ny kommentar: