Holdts hykleri udstilles totalt til sidst, da han generøst stiller et lokale til rådighed for en kvindelig moské. Til deres fredagsbøn. Den kvindelige imam vil gerne skrive religiøse citater på væggene. Ja, jo, men altså helst citater, der kan pilles ned igen, når bønnen er forbi, synes den generøse. Sådan er det, når man er bekvemmeligheds-humanist. Sådan ender portrættet af ham, der rejste til Amerika. Men om Jacob Holdt eller instruktør Niels-Ole Rasmussen er klar over, at det er den film, de har lavet, er jeg ikke sikker på.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Lard Hanson 7 år siden

Jacob Holdt er en klammert :(
Gravatar

#2 Kisbye 7 år siden

Pernille Skippers boligspekulation?? Hvad menes der med det? Taler hun ikke normalt om et opgør med boligspekulation?
Er det Johanne Smidt Nielsens boligkøb du får drejet ind på noget med boligspekulation? Så er det da i sig selv ret manipulerende.

Hvad angår Jacob Holdt, så vil jeg lige nævne at man kan se nogle af hans billeder under rulleteksterne til Lars Von Triers Dogville, hvor de vises til nummeret "Young Americans" af David Bowie.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#3 Morten Vejlgaard Just 7 år siden

#2 Nej, det er ikke Johanne - hun har jo ikke spekuleret. Men begge får i øvrigt en krammer af Holdt i "Mit liv i billeder".

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpoliti...

Skriv ny kommentar: