Endnu en fabelagtig kollektion understreger Jørgen Leths allerstørste vigtighed i og væsentlighed for dansk film. “Jørgen Leth Collection 02-05: Sportsfilmene” invaderer nemlig med sikkerhed og kompromisløshed Leths enemærker, hans største interesseområder, hvoriblandt cykelsporten fylder en hel del. Filmmagerens nysgerrighed er motoren, den drivkraft, som sætter gang i fascinationen af mennesket og kroppen, enkeltdelene og helheden, stjernerne og vandbærerne. Det er naturligvis en udgivelse med udsving til begge sider, og udelukkende om cykling handler det ikke. Men der er flere højdespringere end ikke, og hvorom alting er, er det meget svært at argumentere sig uden om et samlerobjekt af denne solide kaliber.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-woyer 16 år siden

Den jeg ha' ^^
Gravatar

#2 filmz-Fuglen 16 år siden

Hvor kan den købes? Synes ikke at jeg har kunne finde den på nettet.
Gravatar

#3 chandler75 16 år siden

Den kan bl.a. købes i Cinemateket: http://www.dfi.dk/boghandel/videoshop.htm
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#4 Zabriskie 16 år siden

Det er nu ikke rigtigt det er en unavngiven rigmand der betalte skabelsen af Leth-kollektionen. Det er derimod en navngiven rigmand, nærmere bestemt Flemming Skoubo. Der var en artikel om ham i det nye nummer af Ekko.
Le temps détruit tout

Skriv ny kommentar: