Underligt nok har der ikke været den helt store dækning af K-PAX i Danmark, hvilket jeg ikke kan forstå. Hvorfor er Danmark så langt bagud? K-PAX havde premiere i USA allerede i oktober sidste år. Men lad os håbe, at der sidder nogle filmselskaber og tænker sig om, så vi kan få disse “små” film til landet noget før, og ikke kun de store blockbuster hits med verdenspremierer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 nakalay 21 år siden

Sjov film! :) specielt den måde Prot spiser frugt på i filmen...

Ham manden der synes at alt stinker er nu også sjov hehe!

Men havde håbet på at ham Prot var fra en anden planet! :(
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#2 azathoth 21 år siden

Tjaaah, er han så egentlig ikke det????

[Spoiler] Kan du forklare hvor hende han angiveligt tager med til K-Pax forsvinder hen??? Det kan jo være at Prot blot er et "sind", hvilket bl.a. kan forklare hvorfor han kan rejse så hurtigt! Robert er blot hans "vært"!

Selv i hypnose fastholder han at han er Prot, og han kan desuden se ultraviolet lys, som lægen fastslår at han virkelig kan, det er ikke blot noget han siger.[Spoiler]

Jeg mener nu stadig at han er alien ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#3 filmz-krejlen 21 år siden

Jeg blev da ihvertfald hurtigt overbevist om at han var alien da han snakkede om stjernesystemet omkring hans planet, "THIS IS COMMON KNOWLEGDE ON K-PAX" men faldt lige lidt igen da, lægen/psykologen tog ham under hypnose, men jeg tror sq at han alien, men det får vi vel aldrig svar på...

med mindre man laver en to'er, mmmmm kan lige se det for mig, fordi nu går turen til k-pax hvor disse højtudviklede tekno monstre, render rundt og siger "bu jeuhf bla" o.s.v
---------------------
Respect The UnknowN
Gravatar

#4 filmz-leflings 21 år siden

Først og fremmest: K-PAX er helt klart en lækker film. Rigtig godt skrevet, og som altid er Kevin Spacey helt formidabel i en sådan rolle.

Jeg håber ikke at der bliver lavet noget 2'er. Det ville ødelægge 1'eren. En stor af det der ligger til grund for at vi ser den samme film igen og igen er netop at vi hver gang håber på at kunne drage en mere tydelig konklusion af den tvetydige slutning. Og at prøve på, på noget som helst måde, at lave en facit liste for sådan en film ville nærme sig idioti. En rigtig stor del af oplevelsen af en film afhænger af ens egne tanker, og de skal gerne have frit løb, og ikke forstyrres af andre.

Skriv ny kommentar: