Hvor romantikken forbliver temmelig højspændt og klichefyldt, så lykkes det dog for Newell at forsone den via adskillige komiske optrin, hvor ikke mindst Florentinos erotiske eskapader giver mange sjove øjeblikke. Hvad, Newell derimod ikke formår, er at forsyne filmen med nogen form for magi eller nødvendighed. Filmens største fejltrin er dog, at den genbruger de samme skuespillere fra de er omkring 25 år til de er 70. Javier Bardem er en særdeles talentfuld skuespiller, hvilket han ikke mindst beviste med sin Oscarbelønnede rolle i “No Country for Old Men”, men iført bizar gammelmands make-up ligner han mere en turistattraktion end en 70-årig. I Ferminas tilfælde er det om muligt endnu værre. Jeg ved ikke, hvad grænsen er for, hvor mange år en skuespiller kan ældes via make-up, uden at det fremstår latterligt, men “Kærlighed i koleraens tid” er langt, langt ude over den.

Producerne bag filmen plagede eftersigende Gabriel Garcia Márquez i årevis for at få lov til at lave filmen. Da han endnu engang afviste dem, svarede de, at de ligesom Florentino ville vente den tid, det tog. Når man ser denne ganske middelmådige film på det store lærred, er det ikke desto mindre tvivlsomt, om den virkelig var al den ventetid værd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Collateral 16 år siden

Hm, ikke videre positiv anmeldelse. Når men skal nu stadig ind og se den med Biograf Klub rabat.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#2 Tylerdurden 16 år siden

Stærk uenig med anmelderen. Jeg synes det var en fantastisk film båret af Jarvier Bardem's følsomme karakter og hans rejse gennemlivet med hans knuste hjerte. Både poetisk og episk film efter min mening. Den fortjener fuldt hus. 10/10.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#3 Collateral 15 år siden

#2: Jeg er mere enig med dig end med anmelder. Jeg finder filmen både magisk og poetisk. En smuk oplevelse. Jeg er tilbøjelig til også at give den 10/10.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#4 mr gaijin 15 år siden

Jeg overvejer faktisk at holde mig fra den på trods af Bioklub-rabatten. Jeg er ikke så meget til storladne melodramaer, hvilket jeg fornemmer denne film er.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#5 filmz-Bruce 15 år siden

Det er vigtigt, man venter til efter rulleteksterne!!!

Bardem tager hatten af, ud falder en 80'er frisure og han siger .... "Call it!"
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 mr gaijin 15 år siden

#5 Hvis det var rigtigt, ville jeg storme i biografen pronto :)
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#7 filmz-Bruce 15 år siden

#6 Det ville være fantastisk :)
Efter 51 år og 9 måneder, får hun valget ... "call it!" :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: