Simon Stahos stigende formkurve bliver ganske gedigent ødelagt af dette vildskud af en film, der langt fra stopper diskussionen, om Staho nu også har selvstændigt talent eller ej, tværtom. “Kærlighedens krigere” ligner en film skabt af en usikker filmskaber, der ikke har meget originalt på hjerte, men derimod desperat forsøger at gengive idolets værker dog uden egentligt at forstå dem. Alle vi små børn må derfor pege og råbe i kor: ”Han har jo ikke noget tøj på!” – men måske får han det igen en dag.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Skeloboy 14 år siden

Ærgeligt at læse. Selv er jeg begejstret for både Daisy Diamond, Himlens Hjerte og Dag & Nat.

Ja, han er helt klart inspireret af Bergman, men Daisy Diamond og Dag & Nat står helt for sig selv. Om noget så er Dag & Nat en kopi af Abbas Kiarostamis Taste of Cherry.
Gravatar

#2 filmz-jonasgr 14 år siden

Angående Daisy Diamond, så hørte jeg lige Filmland i dag hvor de havde et interview med Staho og en anmeldelse af denne film. I programmet læste Staho en kærlighedserklæring op skrevet af en af skuespillerne. Heri nævnte skuespilleren at hun ikke kunne arbejde sammen med Staho længere. Hun var utilfreds med de dispositioner som Staho gjorde i forbindelse med hendes karakter og mente at de var forkert og at det ikke fik det bedste frem i hende og at hun ikke syntes at filmen var blevet god. Hun havde ønsket at hun havde været ærlig over for ham for i stedet for blot at gøre som han sagde selv om hun ikke mente det var rigtigt. Men hun kunne ikke lyve for ham længere og vil ikke arbejde for ham længere.

Hun vandt senere en Robert og en Bodil for hendes præstation. Så man kan hurtigt regne ud at der er tale om Noomi Rapace.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#3 Highland Park 14 år siden

#2: Hehe, fin historie. :)
I det nyeste nummer af Ekko (#47) udtaler hun følgende om samarbejdet med Niels Arden Oplev på "Mænd der hader kvinder":
Noomi Rapace skrev:
Niels har meget mere temperament [end Daniel Alfredson]. Man mærker ham mere, om han er vred eller glad. Vi havde diskussioner og skænderier. Han er meget stædig, og det er jeg også. Han er lidt gal, det kan jeg godt lide.

Det lader til, at hun trives bedst med instruktører, hun kan slås lidt med. Det er næppe tilfældigt, at hun og hendes mand Ola fandt på efternavnet Rapace (fransk for "rovfugl"). 8)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#4 jessup 14 år siden

#1

Om noget så er Dag & Nat en kopi af Abbas Kiarostamis Taste of Cherry. eller 10 velsagtens
This is just until June
Gravatar

#5 Skeloboy 14 år siden

#4 - den har jeg ikke fået set endnu. Er den fee'?

Skriv ny kommentar: