“Kærlighedens slør” holdes fint ovenvande på det engagerede skuespil og det gode håndværk. Særligt imponerende er det udleverende samspil mellem hovedaktørerne, Edward Norton og Naomi Watts, som dækker over en handling, der i bund og grund ikke tilfører sin genre noget nyt. Originalt er det ikke, og uden filmens sjæl og de tilsvarende stemningsfulde billeder havde “Kærlighedens slør” nu nok været en halvflad affære.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-kikuchiyo 16 år siden

Jeg tror man skal passe meget på med at sige at en film "til tider har et uoriginalt tilsnit". Jeg tror ikke man kan nævne en film der er 100% original udover den første film der nogensinde blev lavet.

Jeg er ikke uenig i vurderingen, men åhh hvor kan det hele siges meget mere simpelt.. Men nuvel.
Gravatar

#2 chandler75 16 år siden

Indeholder spoilers:

Helt igennem forfærdelig film. Første faretegn er credits-teksten, der fortæller, at filmen bygger på en roman af W. Somerset Maugham - en litterær sovepille. Andet faretegn er oplysningen om, at Edward Norton og Naomi Watts er producere på filmen. Det er aldrig klogt at lade unge, uerfarne (i producer-sammenhæng) skuespillere producere deres egen film.

Det første vi ser til Kitty, er da hun kommer dansende ned af trappen i slowmotion... derefter inviterer Walter Fane hende ud... så skal de giftes. Så møder hun Charlie Townsend... Pludselig er de forelskede og har en affære. Det er tydeligt, at historien ikke kan vente med at komme til Taiwan... Men det er ikke just opbyggeligt for vores kendskab til figurerne. (Også selvom alt dette teknisk set er én lang flashback).

Walter Fane er såret og vil som hævn udsætte sin hustru for en dødelig sygdom, der på modbydeligste vis vil dræne hendes krop for væske i bræk og lort på 24 timer. Sammen spiser de salat, der måske er contaminated, mens de stirrer ond på hinanden. Senere viser det sig, at han er god mod børn og at hun spiller smukt på klaver, og kan man så andet end forelske sig og dyrke intens sex? Walter, der før pænt stillede skoene og ville have lyset slukket før elskov, har pludselig forvandlet sig fra stiff upper-lip til førsteelsker.

Naturen er dog smuk og undervurderet Toby Jones er som altid god.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 filmz-Is 16 år siden

En meget langtrukket film...
3/6

Skriv ny kommentar: