Årets store Robert-vinder er en af de bedste danske thrillere, jeg mindes at have set. “Kapringen” er ekstremt velspillet, vellavet, dybfølt og rystende realistisk. Billedkvaliteten er udmærket, lydsporet imponerer, og selvom man godt kunne have ønsket sig lidt mere ekstramateriale, er skiven simpelthen et must for alle, der sætter pris på et fremragende drama. Og det må vel nærmest være os alle sammen?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Ericmase 11 år siden

tournesoller (10) skrev:
#9 Men hvorfor? Var det noget med releasedatoen?


Jeg tror bare at akadamiet hos Oscar valgte Arcels film fordi han har kæmpet sig frem til Oscaren mens Lindholm næsten lige er begyndt, men jeg synes dog stadigvæk at "Kapringen" skulle have været nomineret. Tror næppe det var noget med releasedatoen.
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#12 MMB 11 år siden

tournesoller (10) skrev:
#9 Men hvorfor? Var det noget med releasedatoen?


En Kongelig Affære er bare mere kommerciel og har derfor bredere appel hos akademiet. :)
Gravatar

#13 Kruse 11 år siden

Foeller (12) skrev:
En Kongelig Affære er bare mere kommerciel og har derfor bredere appel hos akademiet. :)


+ at den havde festivalspriser i ryggen samt en god modtagelse i udlandet.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#14 The Insider 11 år siden

Yeah, "En kongelig affære" er lettere at sælge. Men jeg er enig i, at "Kapringen" er en langt, langt, LANGT bedre film.

Og tak for alle de venlige ord, alle sammen! :-) Og Kenneth - jeg havde faktisk også nogle af de samme overvejelser.
War. War never changes.
Gravatar

#15 elwood 11 år siden

Godt og høre, vi ikke var de eneste der sad og tænkte sådan :)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: