Om økonomisk kriminalitet er et lige så stort problem i Danmark, som filmen vil have mig til at tro, tør jeg ikke spå om. Men jeg blevet nysgerrig efter at finde ud af det. På den måde er “Kartellet” virkningsfuld. Desværre formår den aldrig for alvor at udnytte sit ellers spændende præmis til at give en nuanceret menneskelig skildring. De dilemmaer, Lars Halbo står over for, får aldrig den dybde, en film om moral og etik har brug for. Det eneste, jeg fik med, var det åbenlyse budskab om, at økonomisk kriminalitet er endnu værre end byggesjusk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 FingerZ 10 år siden

Den film KAN ikke være god .. Charlotte Sachs Bostrup er og har aldrig været nogen formidabel instruktør .. Eller dét, der er mindre .. Anders W. Berthelsen er én af DKs værre skuespillere .. Jeg er generelt ikke negativ omkring film, men hvorfor lave en film som denne !? .. Forstår det simpelthen ikke ..

Derudover kan det nævnes at TV2 (som virkelig forsøgte at promovere denne film overdrevet i Go'Morgen DK) er produceret i samarbejde med netop .. Hmmmm ... TV2 !! ..

Ikke nok med at danske film pt. ikke er på højde med det laveste, så er film generelt (ifølge mig selv) på retræte ..

Det kan da klart anbefales at se de forskellige serier fra "random networks" i USA .. Blandt andet : House of Cards, True Detective (favourite) og Breaking Bad .. That's where the real talent is ..

Nuff Said !!! ..

Gravatar

#2 Genne 10 år siden

Da jeg så traileren til denne, tænkte jeg umiddelbart:

"hey fedt, en ny dansk thriller ala Kongekabale, det kan måske blive godt".

Da traileren var færdig, var jeg overbevist om, at jeg ikke gad se den. Den OSER langt væk af, at det hele er givet på forhånd, og at karaktererne er endimensionelle og overfladiske. Det der der gjorde Kongekabale til en god dansk thriller var, at plottet og karakterernes motiver var troværdige. Samtidig var filmen subtilt udført. Det var ikke de store bombastiske armbevægelser der gjorde skurkene til, ja skurke, men de små detaljer og antydninger.

Denne film ser ud som om den er alt det modsatte. Nej tak.

Skriv ny kommentar: