Det skulle slet ikke undre mig, hvis “Kill List” – ligesom dens forbillede, den engelske gyserklassiker “The Wicker Man” – med årene går hen og bliver en vaskeægte kultfilm. Det er en ære, den bør få. Den har en ekstremt excentrisk stil, og den minder til tider om de eksperimenterende studiefilm, der bliver vist til afgangseksamen på alverdens filmskoler. Der holder sammenligningerne dog også op, for Ben Wheatley har instrueret “Kill List” med skråsikker hånd. At tilskueren må gætte sig frem til langt de fleste svar er ikke et tegn på dårlig filmskabelse, men derimod et tegn på en instruktør, der laver film til begavede filmentusiaster, der har mod på en meget anderledes og til tider yderst ubehagelig filmoplevelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 duuk74 12 år siden

Fedt. Har holdt øje med den i et stykke tid nu. Jeg glæder mig til at se den, selvom nogle påstår at den ikke lever op til hypen.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#2 evermind 12 år siden

Enig, fed og grum film!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#3 The Insider 12 år siden

#2, hørt!
War. War never changes.
Gravatar

#4 evermind 12 år siden

Allan ... Sørensen ...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#5 misuma 12 år siden

Pokkers! Nu kan jeg snart ikke modstå bestillingen længere, men jo flere film jeg køber jo længere tid går der før jeg får fingrene i PS Vitaen. Gah.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#6 Frederik 12 år siden

Enig! Anderledes og virkelig skræmmende thriller.
Gravatar

#7 Hr. Nielsen 12 år siden

Det er da en anmeldelse der giver mig både lysten og nærmerst også pligten til at se den:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#8 soren 12 år siden

Dejlig anmeldelse :-)
Må virkelig se den nu
Gravatar

#9 Takfornu 12 år siden

En yderst ubehagelig film og flot at Gloria tager den hjem. Forvent ikke en film, som ved første blik og gennemsyn forklare eller giver svar mens du ser den. Jeg vil ser frem til hvilke udlægninger af den folk kommer frem til i dette forum, men der er inge tvivl om at den godt kan blive kult med tiden.
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#10 Takfornu 12 år siden

Grum horrorfilm, som tvinger sit publikum til tænke. Ingen nemme splatter effekter eller en mand/kvinde som har haft en dårlig barndom (og så måske alligevel ...) eller skrigende teenagere, der overhører alle advarsler og signaler, mens de drikker, tager stoffer og dyrker sex i camping hytter, eller blot fortæller vandre historier foran lejrbålet, fredag aften og nat, under en smuk stjernehimmel og en måne stor og fuld.

Filmen har en fantastisk utryg stemning og lyddesign, som gør at du aldrig føler dig sikker eller tryg, så ser du den i en lille sal vil lokalet hurtig føles meget trangt

Dette er en af de film ligger spor ud, kryber sig stille og roligt ind på dig for herefter at bide sig fast. Ingen nem eller rar film, og med forløsning når teksterne ruller og lyset tændes.

I en tid med masser af romertals film og remakes, er det dejligt at en lille biograf tør går mod mainstream bølgen i de danske biografer - Tak Gloria !

A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !

Skriv ny kommentar: