“Kim Novak badede aldrig ved Genesaret” må høre til en af dette års absolut bedste film. Sjældent er et coming of age drama fortalt med større kompleksitet, mere drama og bedre vid. Det er en eminent fortælling, der på alle tænkelige måder er blændende skitseret. Det er derfor en skuffelse, at den tekniske side af udgivelsen ikke bevarer samme høje niveau. Således ligger både lyd, billede og særligt ekstramaterialet klasser under filmen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 The Insider 17 år siden

Spændende! Jeg havde aldrig hørt om filmen før, men det lyder da bestemt til, at man skal tage et kig på den.
War. War never changes.
Gravatar

#2 chuck 17 år siden

Heller ikke hørt om den. God anmeldelse Uffe, nu skal den da ses.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#3 pulse83 17 år siden

På IMDB får den 6.3 med 247 stemmer, hvoraf de fleste er 6 og 7-ratings. Interessant at se at den får 6/6 her.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#4 jessup 17 år siden

Ja det virker sgu som Uffe ikke er enig med IMDB - interessant!
This is just until June
Gravatar

#5 martin_v 17 år siden

Filmen er ok. ikke 6 stjerner værdig. Det er en sød lille historie om det at blive voksen med et lille twist i slutningen. God dialog og gode præstationer. Den er dog slet ikke i nærheden af en film som "Stand by me". 4 ud af 6 herfra. Til gengæld er Helena af Sandeberg utrolig smuk at se på. Hun gør filmen værd at se.
Gravatar

#6 filmz-zakoon 17 år siden

Hvor kan man få fat i den henne?
"I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman"
Gravatar

#7 chandler75 17 år siden

"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#8 pulse83 17 år siden

#5 Helt enig. Langt fra en film der fortjener 6/6. Selvom den er ganske underholdende og meget flot fortalt, når den aldrig op på et mesterligt niveau som bør udløse 6/6. Skuespillet er da okay, men slet ikke fremragende, og det ligger manus'et heller ikke op til, selvom den er ganske godt skrevet (igen, uden at være fremragende). Desuden syntes jeg at DVD-anmeldelsen er alt for afslørende
idet at selve mordet sker, ca. 20 min. før filmen slutter.
Men altså en ganske solid omgang velfilmet, let drama. 4/6
Excuse me, Flo!
Gravatar

#9 filmz-Bruce 17 år siden

Tilgengæld så hun fantastisk ud i badekåbe!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: