Selv om “King Kong” skuffede Universal i biffen (men stadigvæk tjente virkelig godt), har filmen uden tvivl talrige tilhængere, som vil nyde denne fine udgivelse. Jeg havde svært ved at blive revet med af en film så følelseskold, langsommelig og ofte tudegrim. AV-præsentationen er i top, og ekstramaterialet er glimrende.

Der er også udgivet en 1-disc udgave af “King Kong” i Danmark. Træk ét point fra den samlede vurdering, hvis det er den, du vælger at gå efter.

Klik her for at læse artiklen “Monstre og uhyrer – King Kong før og nu”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Hasselguff 18 år siden

Jeg er også med på "Kong" support-vognen - det er skide god og eminent flot underholdning. Scenerne hvor Denham får smadret sit kamera, og det går op for ham, at han har mistet alt (og derfor udklækker planen om at fange Kong), er gode detaljer, der giver filmen en interessant tekstur. Den kunne dog godt have været en anelse kortere. :)

Mht. "Deer Hunter" fungerer såvel første del som midterstykket og afslutningen fremragende. Uden den grundige introduktion til karaktererne og deres indbyrdes forhold, ville resten af filmen slet ikke have samme resonans.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#22 filmz-LUrPAk 18 år siden

Hvorfor har de i biograf andmeldelsen givet den 5/6 og i DVD andmeldelsen 3/6???
Gravatar

#23 filmz-sanjo 18 år siden

Ikke den samme anmelder måske?
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#24 pulse83 18 år siden

Ang. Deer Hunter. Jeg syntes den er fremragende, men der skal ikke herske tvivl om at hele bryllupsakten er alt, alt for lang og kunne snildt være kortere uden at det ville gøre noget dårligt for karaktererne. Meget af tiden går med ingenting, og virker underligt ligegyldig. Men så er det godt at resten af filmen er fuldstændig fantastisk.

Nu tilbage til King Kong...
Excuse me, Flo!
Gravatar

#25 jessup 18 år siden

#21 enig i sidste afsnit
This is just until June
Gravatar

#26 Slettet Bruger [2366333148] 18 år siden

Meget uenig med anmeldelsen. Synes filmen er utrolig god. Jeg må indrømme jeg ikke fatter, hvordan man kan synes effekterne er dårlige (Med undtagelse for Kong..). Måske er det bare mit meget lille tv, der gør, jeg ikke kan se det, men jeg kunne da heller ikke i biografen.
Rigtig godt skuespil i filmen, et godt score, og virkelig en film, der sætter gang i følelserne. Spillelængden var fin, efter min mening.

thomas040 skrev:
der er vist meget delte meninger om denne film


Jep, det må man da godt nok sige, der er. ;)
Gravatar

#27 thomas040 18 år siden

jeg har nu lige genset den igen... og den vinder mere og mere på mig den film...


første gang jeg så den var jeg ovenud begejstret.... da jeg så den igen på dvd, var jeg lidt mere mådeholdende... indtil jeg så lige så den igen, og nu syntes jeg den vinder indpas.... det er en solid film...

ang. scener der er for lange, syntes jeg det helt modsatte... der er ingen scener i den film, som ikke har et formål der er vigtigt...

der hvor hun underholder aben, er vigtigt da hun træder i karakter og gør noget helt andet end alle de andre kvinder, som har lidt en for tidlig skæbne i selskab med kong... hun har street-smartness og tør at sige fra over for ham... samtidig med at vi får sympati for kong, da han forsøger at være stærkere end hende, men ikke helt formår det, og skader sig selv i forsøget...

scenen i central park, forstår jeg godt hvorfor jackson har lavet som han har lavet den... det handler om at opbygge så meget romantisk og venskabelig stemning som muligt, for at det første kanon-skud fra militæret for så meget mere pondus og betydning... kontraster... forstår I;-)

jeg tror jeg skal se den igen, jeg ville ønske at jeg havde fået set den 2 gange i biffen....
Failure is a zero out.
Gravatar

#28 duuk74 18 år siden

Kan jeg ikke præcis sætte fingeren på, hvad det var der gjorde at jeg ikke brød mig om filmen. Det var en blanding af flere ting.
Der blev generelt smurt tykt på i alle henseender. Fede penselstrøg af effekter, overjordiske romancer, bombastisk musik og overdrevne karakterer. Det blev simpelthen for meget for for mig. Dette resulterede så i, at jeg mistede fokus og filmen syntes alt for lang.
At man kender historien i forvejen var også stærkt medvirkende til at filmen får tommelfingeren nedad fra mig. Faktisk synes jeg den er noget tynd og egner sig slet ikke til en film af den længde.
Til sammenligning sad jeg under Fellowship of the Ring og bed negle og var så opslugt, at jeg åbenbart glemte, at jeg allerede havde læst bøgerne flere gange. Det må da være topmålet!
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#29 BN 18 år siden

#19 - jannikand:

Den lange intro i "The Deer Hunter" tjener til at lære os personerne at kende. Troede du, det var en actionfilm? Det er det ikke - den handler om krigens uhyggelige følgevirkninger, ja krigen set fra hjemmefronten.

Michael Ciminos genistreg består i at lave en lang, glad fest-scene for os ... for så dernæst at klippe direkte til de før så muntre personer værende midt i krigshelvedet. Ingen militærtrænings-sekvens, ingen spændingsopbygnings, ingen action - kun en voldsom scene med de fangne venner der
undslipper fra fangenskabet hos nogle vietnamesiske soldater
.

Ikke mange scener senere er vi allerede hjemme igen, idet Robert De Niros figur er på orlov og
en anden af vennerne er alvorligt skadet efter deres flugt
.

Der er ikke én overflødig scene i sekvensen fra brylluppet - hver eneste af dem tjener til at fortælle os om forholdet mellem alle personerne, eksempelvis at mere en mændene er interesseret i Meryl Streeps karakter.

Prøv desuden at sammenligne bryllups-scenen med den afsluttende scene hvor
de overlevende venner samles ved kaffebordet efter Christopher Walkens død og begravelse. Alt er forandret. Stemningen er trykket, der siges næsten ingenting. Ja, slutscenen og bryllupsscenen fungerer optimalt sammen i kraft af deres vidt forskellige stemning.


Og med hensyn til "King Kong" vil jeg også sige, at den langsomme opbygning er nødvendig, for ellers ville de senere actionsekvenser ikke have virket.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#30 JannikAnd 18 år siden

#29 - Ej, nu må jeg le! :) Tror du jeg er en omvandrende actionliderlig stupiditet? Synes ikke "Deer Hunter" er dårlig, den er bare overvurderet. Der er en årsag til at brullypssekvensen er blvet en anerkendt filmisk joke om, hvordan man bestemt ikke opbygger en klassisk fortalt film.

Nu er det efterhånden 2-3 år siden jeg sidst har gidet se "Deer Hunter", men jeg husker starten som værende unødvendig lang og komplet ligegyldig, uafhængig af karakterudbygning. Helt fint at Cimino synes publikum skal bekymre sig om De Niro & co., men der er absolut ingen grund til at man skal ønske dem døde allerede inden de rejser til Vietnam. En anden krigsfilm der lider under samme fejltagelse er "Pearl Harbor". Bevares, vi skal overhovedet ikke sammenligne kvalitetsniveau, men ligheden er slående.

En lignende film fra samme æra, der fungerer maksimalt er "Apocalypse Now". Hér er karakterudvikling faktisk endnu længere. Ja, den stopper faktisk aldrig. Men her er det interessant, fordi den omhandler personerne i henhold til tematikken; Ligegyldighed en ved krig. Det gør "Deer Hunter" ikke, dens første time minder snarere om "Sidste Nat med Klikken".

Skriv ny kommentar: