Selv om “King Kong” skuffede Universal i biffen (men stadigvæk tjente virkelig godt), har filmen uden tvivl talrige tilhængere, som vil nyde denne fine udgivelse. Jeg havde svært ved at blive revet med af en film så følelseskold, langsommelig og ofte tudegrim. AV-præsentationen er i top, og ekstramaterialet er glimrende.

Der er også udgivet en 1-disc udgave af “King Kong” i Danmark. Træk ét point fra den samlede vurdering, hvis det er den, du vælger at gå efter.

Klik her for at læse artiklen “Monstre og uhyrer – King Kong før og nu”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-Erroneus 18 år siden

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab kæft den film var kedelig, kom nu videre i handlingen tænkte jeg hele tiden. De kunne sagtens have skåret 45 mins af.

Jo vidst, nogle af tingene så da flot ud, specielt inde i new york, men ude på selve øen var da 30 mins for meget "king kong vs monsters".
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#32 thomas040 18 år siden

#31 kom videre i handlingen???

jeg underkender slet ikke at du har følt sådan da du så den, og jeg prøver ikke at modargumentere.... men jeg syntes netop at handlingen hele tiden eskalerede...

#### SEMI SPOILER TIL DEM DER IKKE HAR SET DEN....
først starter vi med at han sidder til screening på sin nye film, så får han stort set at vide at hans penge bliver trukket, og filmen lukket... han stjæler filmene og er nu på flugt fra politiet.... så opdager han at han mangler skuespillerINDEN og skal nå at finde hende inden at de skal afsted samme aften... uden at blive taget af autoriteterne... dernæst holder han alle ombord hen i tågerne, med hvor det egentlig er, at de er på vej hen... da han endelig bliver opdaget, og vi har haft en del sjove scener om bord, vil kaptajnen vende om og aflevere ham til myndighederne, ... og her er det vi når til øen...

rimelig mange problemer ovenpå hinanden... situationen tilspidses konstant....

og så fremdeles... scene på scene, giver mere spænding og mere konflikt...
Failure is a zero out.
Gravatar

#33 filmz-Bruce 18 år siden

#30 Tror du jeg er en omvandrende actionliderlig stupiditet?

Ja, jeg synes godt nok også du hiver vel rigeligt hjem af franske splattere for tiden ;)

Men jo. Den scene synes jeg også er blevet trukket for meget ud. Og så bryder jeg mig ikke om symbolikken med den spildte vin. Det er for udpenslet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#34 kasper0204 18 år siden

MULIGVIS SPOILER!

Jeg må sige at jeg var og er VILDT begejstret for den film!

Jeg har set den én gang hjemme i stuen, og det bliver bestemt ikke den sidste. Den første time ombord på skibet gjorde intet mod mig, faktisk kunne jeg lide "livet" man fulgte på skibet, også blev det jo ikke dårligere når de så først når til øen.

BANG BANG BANG

De møder mystiske mennesker, Kong og mange forskellige monster - jeg var/er VILD med det! Der skete konstant noget, og det gjorde bestemt ikke noget for mig...!

De kommer til New York, aben slipper løs og BANG BANG BANG igen...

PAF... Så var den slut, og jeg kunne sagtens havde brugt 1 time eller 2 endnu i selskab med Ann og Kong... TIden gik rigtig hurtigt...!

FED film! Jeg ELSKER den!

6/6
Gravatar

#35 filmz-smedt-meister 18 år siden

Ved snart ikke hvad jeg skal sige om den her film. Jeg synes man kan se filmen på så mange måder. Men synes ik rigtig at det er nogen middel film, så vil nok sige 4-5 stjerner. Filmens computer effekter imponerede mig ik så meget som jeg havde håbet.
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#36 filmz-Cherno Samba 18 år siden

Forfærdelig film!

Karakterene, og relationerne mellem disse, er simplethen for mangelfulde og fremstår det meste af tiden som store fede klichéer, også selvom ganske kompetente skuespillere er involverede.

Der skal ikke slås nogen tvivl om at arbejdet på King Kong ganske korrekt er sublimt og sjældent set bedre. men som anmelderen ganske rigtigt påpeger, så er resten af effektarbejdet slet og ret uimponerende og ikke en så stor film værdig.

Længden af filmen har jeg sådan set ikke noget imod, det er mere indholdet der volder mig problemer :-)

2/6
Gravatar

#37 mimic 18 år siden

Puh ha den film er svær at rate, køber den nok ik, men var da fint nok underholdt af den, men ik noget specielt som mange fik den til at være, og ja den var lidt for lang, og så var der nogle effect scener med blue screen under king dino kampen som så virkelig dårlig ud, plus den battle de havde, og jeg elsker action, men damn den slåskamp de havde varede en evighed, sad for første gang nogensinde i en bio og tænkte bliv nu færdig med den action scene. Og da de blev angrebet af nogle bugs på et tidspunkt og en fik den over hovedet eller noget så det ufattelig dårlig ud, selv low budget film og meget ringe cgi firmaer ville ik lade sådan nogle ting være som de er, kong var godt lavet, men det WETA firma er meget meget langt bag ud i forhold til ILM.
Gravatar

#38 jessup 18 år siden

#32 det er ikke fordi der ikke er fremdrift i filmen det er der også i langt ringere film men det hele for bare lidt for meget tid. Feks. episoden med Jack Black (Orson Wells) og producerne kunne godt skæres lidt. Selve historien og plottet er ikke svært tilgængeligt heller ikke i kortere form så er der ingen grund til at dvæle ved karakterene i sådan en grad - vi har forstået hvad vi skal mene men føler ikke det vi skal føle. Men som en anden længere oppe sagde så er der meget action i filmen og der skal være en hvis balance - men jeg er ikke med på at vi skal pines med en times introduktion fordi vi absolut skal have 2 timer med hæsblæsende action. Det ville klæde filmen med en utraditionel directors alternative cut der var kortere end originalen - på den anden side kan filmen vel næppe være længere da det lader til at Jakson har ravl og krat med i den færdige film.
This is just until June
Gravatar

#39 BN 18 år siden

#30 - jannikand:

Faktum er dog at man lige, før, under og umiddelbart efter bryllypsfesten lærer personerne at kende. Og det virker!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#40 kill the bills 18 år siden

Elsker den her film, så den 2 gange i biografen og måske 5 gange på dvd. Ved ikke hvad der er med den film, der bare opsluger mig og sender mig til en anden verden, men jeg tog hver ting til mig og min kæbbe hang helt ned til gulvet igennem hele den fantastiske film. Jeg mener faktisk saktens, at den historie kan trækkes ud på en 3 timer lang film og mere. Kom med den EE for guds skyld!!!! Kan ikke få nok!!!! #37 Weta har allerede overhalet ILM efter min mening, har lige set Narnia og King Kong var 100 gange bedre lavet!!!!

Skriv ny kommentar: