Denne nye, forlængede version af Ridley Scotts storslåede ridderfortælling overgår originaludgaven i enhver henseende. “Kingdom of Heaven” er blevet transformeret fra en middelmådig forbier til et glimrende storværk. Fans bør helt afgjort eje filmen på Blu-ray, hvor produktionens forbløffende billeder og uforlignelige lyde virkelig kommer til sin ret. Det er en stor skam, at skiven ikke indeholder andet end filmen og en enkelt trailer, når nu en fabelagtig 4-disc dvd-udgivelse eksisterer. Men alene kvaliteten af selve filmen og AV-præsentationen gør skiven til et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 27 Yes - underligt fravalg ??? ... Jeg mener det er et overgreb, men fedt når det er med for så føler man virkelig man er i biffen som i gamle dage og ikke bare ser filmen på TV/en Skærm :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#32 filmz-Bruce 16 år siden

#31 Løsning: Man ser Entracte fra DVD'en, skifter til BD'en og når man skal tisse stopper man, sætter dvd to på og ser intermission, hvorefter man starter BD'en igen :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#33 FixX 16 år siden

#27 Jeg var noget forundret da jeg så DVD'en og det kom frem. Men synes egentlig det bare bidrager til storfilms stemningen :)
Gravatar

#34 filmz-fidomuh 16 år siden

Ah ja, saa foelte jeg mig ogsaa noedsaget til at eje dette jammervaerk af en film :)

Glaeder mig til at komme hjem og se om DC udgaven er noget vaerd, for jeg var absolut ikke imponeret af biografversionen :(
Did you see a sign on the front lawn saying: "Dead Nigger Storage" ?!
Gravatar

#35 moulder666 16 år siden

Bugger - så bliver jeg jo nødt til at gå ud og investere penge i DC-versionen, for det var præcis de kritikpunkter, der her blev nævnt, jeg havde ved den originale...så det kan jo rent faktisk være, at den endelige version var værd at se...
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#36 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

Genså DC - godt nok kun på dvd - i nat men den holder stadig og det er klart en af de BD skiver der skal i samlingen :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#37 filmz-Freddy-Boy 16 år siden

Director's cutten var da noget af det smukkeste jeg har set i lang tid... så meget bedre end den normale
Den var dog pæænt lang.. så man skal have tålmodigheden til at se den til ende
Gravatar

#38 filmz-fidomuh 16 år siden

Ah ja, DC udgaven er en vaesentligt forbedret udgave, det er der ingen tvivl om.
Billederne var ekstremt smukke, lydsiden faenomenal og man kan virkeligt se at Ridley har haft fingre med i kamerafoeringen ;)

Men.
Filmen er stadig ikke synderligt god, imo.
Den er "okay", men ikke rigtigt mere end det. Filmen er for langtrukken og underspillet.

Men et godt koeb, uanset. :)
Did you see a sign on the front lawn saying: "Dead Nigger Storage" ?!
Gravatar

#39 filmz-DocDoom 16 år siden

Det er klart mit bedste Blu-Ray køb til dato. Her ser man et director's cut, der virkelig har sin berettigelse. Og billedkvaliteten er superb.

jeg synes ikke, at jeg kunne huske sværd-duellen mellem
Kong Guy og Balian
fra biografen. Er den også ny?

EDIT: Det læser jeg nu, at den er. Jeg synes også der manglede en afslutning på deres forhold i biografversionen.
That's no moon. It's a space station.

Skriv ny kommentar: