Filmens styrke hviler dog først og fremmest på sit mangefacetterede persongalleri, der spænder lige fra brødrene over den stille pige, som tegner vovede billeder, og den overvægtige mor, der i sin magtesløshed formår både at være komisk og rørende. Selvom fortællingen har sine problemer, så er “Kongen af Ping Pong” ikke desto mindre en ganske imponerende debut, som lover godt for Jens Jonssons fremtidige projekter. Hvis man skal tro filmene, er Sverige ganske vist et meget trøsteløst sted at tilbringe sin barndom, men de nye filmværker derfra er der til gengæld ingen grund til at være trist over.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Bony 13 år siden

Jeg finder det ganske overraskende, at jeg er den første til at kommentere på denne anmeldelse. Jeg håber bestemt ikke, at det er et tegn på, at Benway og jeg er de eneste der rent faktisk har set denne film. For den er i toppen og kan absolut anbefales.

Jeg er ikke enig i kritikken af de melodramatiske elementer i filmen, da jeg synes at de fungerer ganske fint. Begge brødre spiller fantastisk, men især Jerry Johansson der spiller rollen som den overvægtige og lettere indelukkede Rille, spiller sin rolle så gennemført, at det er ganske imponerende. Scener hvor had eller jalouxi blusser op, føles så ægte, at man sidder med en knugende fornemmelse af afmagt.

Jeg tog den udelukkende pga. bordtennis referencerne, da jeg er en sucker for sportsgrenen, men denne film byder simpelthen på langt mere end det. Heldigvis fristes man næsten til at sige. Største positive overraskelse længe.

5/6
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#2 HonoDelLoce 13 år siden

#1

Ja, ud af os tre tilsammen er i i hvert fald de eneste to der har set den :)

Læste godt anmeldelsen, da den lige kom op. Og vil egentlig rigtigt gerne se den - men har blot ikke lige haft mulighed for det :)

Jeg er desværre placeret således bopælsmæssigt, at jeg ikke rigtigt gider leje film - det er simpelthen forbundet med for meget besvær at skulle sørge for at aflevere dem igen, da jeg kun sporadisk kommer forbi BlockBuster eller lignende..

Til gengæld har jeg lige fået VoD på min Canal Digital-reciever - så måske den kan findes derpå :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: