Årets største Oscar-sluger er en flot, vittig og rørende affære, hvori det spektakulære samspil mellem Colin Firth og Geoffrey Rush er hovedattraktionen. Det er en skam, at “Kongens store tale” ikke ser bedre ud på Blu-ray, end den gør, når nu filmen er så smuk, men skivens lydspor er til gengæld glimrende, og det samme er det meste af ekstramaterialet. En kongelig udgivelse af en (i mere end én forstand) majestætisk film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 MOVIE1000 12 år siden

Fuldstændig enig i anmeldelsen og med de 5/6 stjerner som jeg også gav da jeg var inde og ser den i biffen til et skoleblads anmeldelse :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#22 Batsy 12 år siden

Babo84 (20) skrev:
#15

Enig. True Grit var squ heller ikke bedre, og Bridges synes jeg egentlig var trættende at høre på - helt ærligt, så god var han altså ikke. Ocaren burde helt sikkert have gået til Bardem.



Jeg forstår dog ikke alt det brok over hans stemme jeg forstod ham fint, ligesom med Batman havde heller ikke problemer med ham der
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#23 Hr. Nielsen 12 år siden

Det er jo egentlig lidt sjovt, som Bruce vist også er lidt inde på, at hvis en film (eller en skuespiller) vinder en Oscar og man mener en anden burde have vundet, så bruges det ofte til kritik af filmen (eller skuespilleren)??? Det gør da ikke en film svagere fordi den vinder, heller ikke selv om de rvar bedre film med i opløbet?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#24 Therien 12 år siden

cronick (15) skrev:
Nu må I sgu' styre jer. True Grit var en udmærket film, men så heller ikke mere. Gassen gik ud af ballonen i slutningen af filmen, og prøvede at redde sig med cliché på cliché. Den indeholder nogle fine skuespilpræstationer, hvilket bærer filmen hele vejen. At indstille filmen til en oscar-nominering for bedste film er fuldstændig ude af proportioner. Vi er ovre i skuespil-nomineringer i stedet, hvis vi skal snakke oscars.

Kongens store tale derimod formåede at bibeholde interessen gennem hele filmen, på trods af at have et udadtil kedeligt tema. Det er film når det er bedst - kunne tage imod skeptiske biografgængere på vej ind i salen, og sende glade og overraskede mennesker ud af den igen.


Hehe! Syntes du :D
Gravatar

#25 Zoracka 12 år siden


The Insider (12) skrev:
(...) Jeg er også enormt begejstret for "Black Swan", "The Social Network" og "Inception", mens jeg endnu ikke har set "True Grit" eller "The Kids Are All Right". Har dem dog stående og glæder mig til at få dem set :-)


True Grit var en fremragende film, men synes ikke den fortjener topkarakter. Den leverer super skuespil, især Hailee Steinfeld imponerede mig i den. For en film af Coen brødrene havde jeg måske forventet lidt mere og må derfor melde mig enig i første del af #15's indlæg.

The Kids Are All Right derimod synes jeg er et fantastisk drama. Den formåde at komme godt ind under huden på mig - Langt fra lige så meget som 127 Hours, men derop ad. Det er klart et af mine favoritter i år, og Annette Bening spiller absolut eminent i den film.




"Did you see saw?" - "Yeah, I saw Saw." - "Did you see Saw 2?" - "I saw Saw 2 too"
Gravatar

#26 MOVIE1000 12 år siden

The Insider jeg mener at grunden til at den ikke blev udgivet som et teaterstykke, var at det udkast eller manuskript David Seidler sendte rundt til flere folk, ikke interesserede dem, udover en kvinde, Tom Hoopers mor, der fortalte Tom Hooper om David Seidler`s livslange projekt. Derfor blev det til en film, da Tom Hooper var meget interesseret i projektet.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: