Enormt velspillet, visuelt betagende, grotesk morsom og aldeles hjerteskærende – Peter Schønau Fogs “Kunsten at græde i kor” er et formidabelt dansk drama, der er lysår foran prisbelønnet skrammel som “Drømmen”. Både filmens billed- og lydside præsenteres næsten optimalt på dvd, men manglen på ekstramateriale er ærgerlig. Men har man blot den mindste interesse for film produceret indenfor kongerigets landegrænser, så er udgivelsen et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 mar16 16 år siden

10#
men melisande skulle selv have bemærket at bruce er en gammel kending her på filmz, da det jo er så fornøjeligt at læse folks profiler.
Gravatar

#12 filmz-Gaff 16 år siden

Who cares? Fed film...
Serinity now... Insanity later!
Gravatar

#13 filmz-Bruce 16 år siden

#7 Som allerede sagt, så er det svært at vide på nettet, hvad der er ironi, sarkasme og seriøst i debatfora'er, når man ikke lige kender personen bag kommentaren. Jeg mener ikke noget ondt med min kommentar, tværtimod er filmen en af de få danske jeg meget gerne vil se på dvd. Og iøvrigt velkommen til :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#14 Bobby Singer 16 år siden

# 10 - Nu skulle mit forrige indlæg, jo heller ikke tolkes som et seriøst et af slagsen.
Idjit
Gravatar

#15 Patriarch 16 år siden

Et par spørgsmål...

1) Hvordan er den i forhold til bogen synes i der har læst den?

2) De titel inddeliger der er i filmen der fortæller hvem sehmentet handler om - f.eks. Mor - er det en inddeling fra bogen? Jeg fandt det dybt unødvendigt da Allan netop fortæller lige efter hvem vi ser på billedet.

3) Var der andre der synes at bemærke hvordan skuespillernes accent ændrede sig fra scene til scene?

Og så en generelt kommentar - Hvor var det uendelig forfriskende med en film uden de sædvanelige danske navne, men istedet en masse ukendte. FEDT! Godt vi ikke skulle døje med Niels Olsen, Paprika Steen og Lie Kaas er diverse roller.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#16 Skeloboy 16 år siden

Skal lige have set den igen, men det kunne for mig godt den bedste danske film nogensinde,og hvis ikke det er den bedste, så er den hvertfald top3...
Gravatar

#17 filmkorn.dk 16 år siden

Skøn tragikomisk film. Must have!
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#18 keitel 16 år siden

Hvis de som # 5 siger taler light sønderjysk så skal jeg sgu se denne film, men har dog mine tvivl at en flok københavnere ved hvordan man snakker sønderjysk, eller kan finde ud af det.
Men kender dog kun Jesper Anholt og han er da ikke sønderjyde, eller er han?
Gravatar

#19 filmz-Gaff 16 år siden

#18 Jesper Asholt er midtjyde. Han kommer fra Silkeborg, men jeg synes at han snakker imponerende godt sønderjysk!
Serinity now... Insanity later!
Gravatar

#20 keitel 16 år siden

#19 Tak for info, nu skal den sgu ses-så skal æ sgu nok fortæl jer åm han kan snak æ sproch!

Skriv ny kommentar: