“Kvinde på spring” forsøger at bevæge sig en smule ind på debatten om kønsroller – blandt andet konstaterer Kate, at grunden til, at hun elsker sit job som investeringsrådgiver, er, at markedet ikke skelner mellem kønnene. Derudover kommer veninden Allison (Christina Hendricks) også ind på problematikken i et af sine interviews omkring karrierekvinden. Men det er, som om manuskriptforfatteren Aline Brosh McKenna pludseligt trækker i land og dropper emnet igen. Og det er rigtig ærgerligt, for lidt mere tyngde ville klart have gavnet filmen.

Der er ingen markante overraskelser i fortællingen, som minder om mange andre “tøsefilm”. Derfor er der ingen grund til at forvente en film, der ligefrem gør os klogere på livet, men derimod en ganske sjov, lille komedie, der fungerer som fornem pauseunderholdning midt i den travle hverdag.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 corleone82 12 år siden

Tror aldrig jeg har været så uenig i en anmeldelse :-) Jeg synes den er uhyggelig dårligt skrevet, jeg synes historien er 10 år bagud i forhold til sin tid, og så synes jeg Parker direkte pinlig i rollen... men hver sin smag...
Gravatar

#2 Highland Park 12 år siden

"Kvinde på spring"
"... mand i skjul."
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#3 The Insider 12 år siden

#2, touché! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#4 duuk74 12 år siden

3.7/10 på IMDB og 18% af anmelderne på Rotten der kunne lide den, er nok til at jeg smutter i kino!!
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#5 wimmie 12 år siden

Har nu læst 3 anmeldelser af den i dag - 5/6, en 2/6 og nu 4/6

Mange delte meninger...

Egl. vækker det lidt min nysgerrighed... Jeg er bare så træt af Sarah Jessica Parker - havde det bare været en skuespillerinde med lidt karisma i hovedrollen så havde jeg helt sikkert set den (dog ikke i biografen)

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#6 PredatorX 12 år siden

Highland Park (2) skrev:
"... mand i skjul."


Jeg var godt nok også blevet skuffet, hvis ingen var kommet med den :) Jeg havde nok skrevet "rapist" og gjort det hele mere usjovt.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#7 Lord Beef Jerky 12 år siden

#6 I would've laughed!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#8 PredatorX 12 år siden

Lord Beef Jerky (7) skrev:
#6 I would've laughed!


Ahh, godt jeg ikke er alene :D
thecleansing.net : you call we kill

Skriv ny kommentar: