Lige så ildevarslende filmens lydspor er, lige så ildevarslende kan denne film meget vel gå hen at blive for Per Flys karriere. Dette er ikke et solidt melodrama som Flys øvrige film, men derimod en erotisk og dejligt højpandet film for danske standarder. Ikke desto mindre er det kækt og vovet, at Per Fly ganske konsekvent forlader sit velkendte holdepunkt og søger nye veje og grænser i det, der så klart er blevet den Fly-film med størst gensynsværdi, og som er blevet en drøm af en film, men den er skam helt virkelig, og tak for det.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Zabriskie 14 år siden

#6

Det er desværre lidt tosset.
Jeg havde set meget frem til forpremieren, da jeg holder af både Bænken, Arven, Drabet og Forestillinger, men denne film levede ikke op til mine forventninger. Problemet er netop at Per Fly så gerne vil være Antonioni, eller andre i den dur, men det har han altså slet ikke coolness til. Per Fly er en fremragende researcher, og en utrolig sikker menneskeanalytiker, men det rækker ikke til at lave en drivende erotisk film. Ikke at filmen er fortænkt, den er bare for tænkt, og alt for lidt følt med nosserne.

Men den var da ok, og bedre end så mange andre danske film der bliver lavet for tiden.
Le temps détruit tout
Gravatar

#12 mr gaijin 14 år siden

#11 Nu har jeg i mellemtiden set andre anmeldelser, og de vender også tommelfingeren ned.

Det ser nu interessant nok ud til, at jeg vil give den en chance. Om ikke andet, så ligner det et spændende eksperiment for Fly.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#13 Skeloboy 13 år siden

Kvinden Der Drømte Om En Mand - mellem drøm og virkelighed
Mr. K drømmer om en mand. Og hun møder ham. Herefter ved man ikke på hvilket niveau, man er længere. Per Fly er mest kendt for hans socialrealistiske trilogi om livet i Danmark i tre samfundsklasser(hvor Bænken er helt suveræn). Men han klarer også den mere knudrede fortælling fornuftigt.

Det er en ret spændende og velfortalt historie. Den er farlig og dyster, og den er meget, meget atypisk dansk. Og det er sgu dejligt. Det lykkedes ikke til fulde for Per Fly, dertil er det lidt for langtrukkent, men det er ganske go'kendt. Det skal nævnes, at det er et af de bedste soundtrack i dansk film, og det passer suverænt til den meget stemningsmættede og lettere depressive historie, der lige ender voldsom og dramatisk - altså på den for mig gode måde...og som er en karakter mere værdig i sig selv.

8/10
Gravatar

#14 Outbound Sith 13 år siden

#13 Uha, hvor er jeg uenig! Lang, kedelig og usammenhængende var min oplevelse af den. Og det kunne ikke engang Sonja Richter, som jeg ellers godt kan lide, rette op på.

Men filmen har en dragende plakat, dét må man give den! :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#15 Skeloboy 13 år siden

#14 - usammenhængenheden(!) er vel en del af filmens struktur? Men synes absolut ikke den er lang og kedelig :)
Gravatar

#16 Bruce 13 år siden

Jeg er vild med Per Fly, så jeg vil nok give den et skud.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#17 Skeloboy 13 år siden

#16 - det skal du også gøre. Den er dog væsentlig anderledes end Bænken, Arven og Drabet. Har ikke set Forestillinger.
Gravatar

#18 Bruce 13 år siden

#17 Forestillinger er fed!!!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos

Skriv ny kommentar: