Lige så ildevarslende filmens lydspor er, lige så ildevarslende kan denne film meget vel gå hen at blive for Per Flys karriere. Dette er ikke et solidt melodrama som Flys øvrige film, men derimod en erotisk og dejligt højpandet film for danske standarder. Ikke desto mindre er det kækt og vovet, at Per Fly ganske konsekvent forlader sit velkendte holdepunkt og søger nye veje og grænser i det, der så klart er blevet den Fly-film med størst gensynsværdi, og som er blevet en drøm af en film, men den er skam helt virkelig, og tak for det.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-jonasgr 14 år siden

Det var så en af de positive anmeldelser. Det er ellers ikke fordi der er blevet så meget positivt om den. Jeg mener at Per Fly har lavet tre gode film i Bænken, Arven, og Drabet. Så havde da lidt forhåbninger om at han lever op til den. Men det lyder også som en film som kan være lidt svær at forholde sig til.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#2 filmz-Sichlau 14 år siden

Det var da en meget tænkt begyndelse. At Jesper Christensen flyve væk skulle betyde det, ligger vidst (heldigvis) til fri fortolkning. På den måde kan man vel få alt til at passe ind i sin egen logik.
Gravatar

#3 prec 14 år siden

Jeg så denne film til forpremiere, og må indrømme at den sagde mig absolut intet.
Den må appelere til en anden målgruppe, i guess.
Gravatar

#4 Nicki52 14 år siden

Så den til forpremiere, og som jeg sagde i anmeldelsen, så er den en anelse langtrukkent. Men alligevel spændende på sin helt egen måde. Vil sige jeg bedre kan lide Bænken, Arven og Drabet, for de ikke så langtrukne bla..
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#5 Collateral 14 år siden

Jeg vil lige slå et slag for hans serie "Forestillinger", som altså også er ret fantastisk. Med hensyn til denne film, kan det godt være den kommer til at vente til den kommer på dvd. Selvom jeg syntes filmen ser spændende ud.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#6 mr gaijin 14 år siden

Antonioni på Per Fly'sk? Det lyder da ikke så tosset.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#7 Highland Park 14 år siden

En grænseoverskridende indbydende Sonja Richter...

Det var ikke så lidt... hvori består det grænseoverskridende? Har hun taget 20 kilo på til rollen?

#6: Antioni på bænken (i stedet for briksen)? :D
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#8 Collateral 14 år siden

#7: Kan det have været en lidt uheldig måde at beskrive hendes mod med hensyn til nøgenhed i filmen? (Har kun set traileren, så gætter lidt.)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9 Highland Park 14 år siden

#8: Jeg tror snarere, at det er tænkt som en lettere poetisk beskrivelse af hendes erotiske udstråling. Trods det kunne jeg ikke dy mig for at spørge. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#10 Collateral 14 år siden

#9: Må få set filmen så jeg kan deltage lidt mere informeret i diskussionen.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: