Hvad der umiddelbart ligner endnu en monoton og prætentiøs seance om evigt brokkende halvunge mænd og kvinder i tidlige midtvejskriser, er i stedet et overraskende veldrejet lille drama om forhold, forpligtelser og frygten for begge dele. Der er lidt for mange sideplots, men så snart filmens første, halvbanale akt er overstået, begynder fortællingen for alvor at tage fart. Billedsiden på dvd’en plages desværre af edge-enhancement, og lydsporet er intet at råbe hurra for. Manglen på ordentligt ekstramateriale gør udgivelsen endnu mindre attraktiv, men nysgerrige sjæle og enhver, der oplever eller har oplevet de trængsler, der plager filmens karakterer, bør i det mindste leje filmen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 chandler75 16 år siden

Få minutter inde i "The Last Kiss" sad denne anmelder allerede og rullede med øjnene, sukkede højlydt og hev jævnligt ærmet op for at tjekke klokkeslættet. Men længere inde i filmen var denne negative holdning blevet erstattet af en gedigen interesse for karaktererne og plottet.

Jeg blev så ved med at rulle med øjnene og sukke hele filmen igennem... Endnu en omgang ubetydelig omgang navlepilleri med navlepilleriets mester: Zach Braff.

Og stakkels Rachel Bilson. Når plottet kræver at hendes karakter, Kim, er et frisk og uimodståeligt pust, er hun det; når plottet kræver, at hun er et belastende pattebarn, bliver hun pludselig det.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#2 Slettet Bruger [488864089] 16 år siden

Jeg vil nu give anmeldelsen ret. Begyndelsen virkede absolut ikke lovende, men filmen blev bedre og bedre hvor længere man kom ind i den.
Jeg synes faktisk den var ganske god.

7/10
PLEASE DELETE THIS ACCOUNT!
Gravatar

#3 filmz-UDollar A.K.A. Nino 16 år siden

Se jeg synes netop det modsatte.. Filmen fangede mig ganske godt fra starten af, men halvvejs igennem blev historien imo til noget utroligt klichefyldt og ligegyldigt.. Heldigvis er jeg en stor fan af Zach Braff, så jeg ku se det fra en positiv side, men jeg vil også give chandler75 ret i at det irriterede mig noget så grusomt at Bilson's karakter skulle foretage sådan et enormt skift til det barnlige.. så 3/6 herfra..

P.S. Det føltes også som om at filmen havde en alt for nem og "rushed" slutning..
Spike: She Shall Look On Him With Forgiveness, And Everybody Will Forgive And Love. He Will Be Loved.
Gravatar

#4 thomas040 16 år siden

Jeg syntes faktisk den var meget god, og jeg kunne godt lide alle præstationerne i filmen.... især moderen var overbevisende... men de spillede alle sammen glimrende.
Det kan godt være det er en kliche af en historie, men jeg syntes spillerne gjorde den vedkommende og interessant....
Failure is a zero out.
Gravatar

#5 filmz-steadi 16 år siden

Husk endelig at bestille den fra England. Det ser ud til at de har fået al det ekstra materiale som Danmark blev snydt for.

Hell, der er endda to kommentarspor!
They caught a shark, not the shark. Big difference.

Skriv ny kommentar: