Jeg så virkelig frem til at se “Layer Cake”, som under den tiltrækkende glasuragtige overflade så ud til at hoste op med mere end den gængse engelske gangsterfilm. Men på trods af mange fine øjeblikke, så præsterer filmen ikke at udskille sig fra mængden. Fans af genren vil garanteret kunne nyde dens fåtallige kvaliteter i højere grad og samtidigt nyde det fine arbejde, Universal har gjort med denne dvd (især med hensyn til lydsiden). Men manglen på smag og efterfølgende velbehag i denne filmiske lagkage, og den næsten lige så store mangel på vedkommende ekstramateriale, gør den desværre umulig at anbefale til den gængse filmgænger.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Bartman 18 år siden

Ahh jeg syns godt filmen ku ha fået lidt højer end 2.. syns sku det er en udemærkede film.. nok mere henne af 3½ vil jeg sige
Gravatar

#2 duuk74 18 år siden

Er absolut heller ikke enig. 7/10 fra mig. Fik da også fin modtagelse på på imdb og rottentomatoes.
Jeg synes den har stil, charme, spændende karakterer, fedt soundtrack og lidt for hovedet når man sidder og skal holde styr på personerne og de forskellige plot twists. Indrømmet, det er den drengerøvs film,og kun underholdning, men jeg vil da 10 gange hellere se sådan noget, end en hjerneløs Amerikansk action film.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#3 filmz-rizzuh 18 år siden

Synd den har fået en så dårlig overall rating, synes helt klart den ihvertfald er 5 kameraer værd :)
http://www.slaamighaardtogkaldmigdyrenavne.dk/
Gravatar

#4 erlandsen 17 år siden

Fed nok film - men jeg har sq ondt i hovedet over hvad hans navn er :D
moi
Gravatar

#5 filmz-Is 17 år siden

Jeg er helt vild med Daniel Craig... Men er den 100 kr værd???
Har ikke set den
Gravatar

#6 dolphinfriendly 17 år siden

Den kunne fås i Blockbuster til 30,- engang.

To stjerner kan jeg slet ikke forstå - den er slick, super godt og kreativt filmet, og er i stand til at formidle et gangstermultiplot ganske fint. Derudover er filmen nydeligt fortalt, har et fremragende soundtrack der underbygger stemningen flot og holder som underholdningsfilm - også ved gensyn.

Mest af alt er "Layer Cake" cool og giver en fed heist feel, der ikke er set siden 70'erne. Jeg ser den som en imponerende debutfilm af Matthew Vaughn og langt bedre end de fleste film fra hans mentor Guy Richie.

5/6.

Gravatar

#7 filmz-Is 17 år siden

Endelig har jeg fået set den.. Det var sgu en rigtig cool film.. den var bedre end forventet, men jeg forstår ikke hvordan den kan få 2/6
Den er mindst til 5/6

Skriv ny kommentar: