“Ledsaget udgang” hører ikke til Erik Clausens mest vellykkede film. Tværtimod tyder meget på, at den aldrende gøgler har tabt tråden. Clausen spiller selv hovedrollen som den småkriminelle John, der er på udgang, og leverer en glimrende skuespilpræstation. Det er mere, end hvad man kan sige om andre medvirkende i en film, der er yderst klodset i sin systemkritik såvel som den påtagede situationskomik.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Is 16 år siden

Der er ikke forskel mellem Biograf og Dvd Anmeldelsen.. Så er den sikkert ringe...
Gravatar

#2 king b 16 år siden

Dette er altså endnu en anmeldelse fra kaduffo, hvor den tekniske del af dvd'en er irriterende skødesløst omtalt. Netop disse aspekter spiller jo ellers en stor rolle i forhold til, om en dvd er værd at investere i eller ej. I tilfældet "Ledsaget Udgang" er det især lydbeskrivelsen, som er upræcis og utilstrækkelig:

1. "Atmosfærelydenes niveuer" er ikke "konsistent". Nej, det er de da forhåbentlig ikke - det er de ikke i nogen film, for enhver lydside skal mixes, og lydniveuaerne skulle gerne være dynamiske hele vejen igennem.

2. "Alligevel er det ikke til at komme uden om en ganske udmærket lydside" - kan man overhovedet sige det på dansk? Mon der menes, at man ikke kan komme uden om, at "det er en udmærket lydside"?

3. Jeg vil gerne have oversat: "Lydsporene besidder en mangfoldighed, hvor små detaljer benyttes flittigt til at underbygge filmens realisme." Jeg tror nemlig, det betyder: "Jeg ved ikke rigtig, hvad lyd er på en film, men hvis jeg skriver nogen kringlede ord, kan det være, jeg ikke lyder som en idiot."
Gravatar

#3 elwood 16 år siden

Det var ikke lige en film for mig, men Min far så ud til at nyde den og det gjorde mig glad, det sjældent jeg kan tage ham med i Bio, "Det er jo alt for højt" som han siger 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 chandler75 16 år siden

# 2

"Alligevel er det ikke til at komme uden om en ganske udmærket lydside" er i hvert fald en fejl, den er nu rettet.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#5 mar16 15 år siden

2/6?
så det godt at der er noget der hedder: JEG syntes at det her var en god film. ikke alene illustrere den et ægte vesterbroskt samfund, men den tar røven på en og vender slutningen i en snæver vending, lige inden man begynder at kede sig. og man sidder tilbage og føler sig som Johnny har det.
meget interessant 5/6

Skriv ny kommentar: