“The Legend of Tarzan” bliver nok aldrig nogen klassisk fortolkning af myten om abernes konge, Tarzan. Men på mange måder er den mere tro mod de traditionelle adventurefilm fra 1930’erne og 1940’erne end alle de åh-så-alvorlige versioner fra senere årtier (her tænker jeg specielt på filmen med Christopher Lambert, “Greystoke”). Den nyeste legende om Tarzan underholder dog bedst, hvis den politiske retfærdighedssans efterlades uden for biografen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 kblood 7 år siden

#10

Hmm... var der en som slettede noget eller? Kan ikke lige se hvem der skrev det som du svarer på.
Gravatar

#12 Star Trek fever 7 år siden

kblood (11) skrev:
#10

Hmm... var der en som slettede noget eller? Kan ikke lige se hvem der skrev det som du svarer på.


Det er taget fra anmeldelsen ;-)
Get woke, go broke.

All lives matter.

Facts dont care about feelings

#CancelDisneyPlus, #JusticeforGina

"Jews were beaten in the streets, not by Nazi soldiers, but by their neighbours - even by children. I condemns all that Nazis did and stood for, but because history is edited, most people today don't realize, that to get to the point where Nazi soldiers could easily round up thousands of Jews, the government first made their own neighbours hate them simply because they were Jews. How is that any different from hating someone for their political views - left or right?"
Gravatar

#13 kblood 7 år siden

Star Trek fever (12) skrev:
kblood (11) skrev:
#10

Hmm... var der en som slettede noget eller? Kan ikke lige se hvem der skrev det som du svarer på.


Det er taget fra anmeldelsen ;-)


Ahh, nu fandt jeg det, synes jeg havde set den igennem :)
Gravatar

#14 paideia 7 år siden

#10 Det er nok et spørgsmål om perspektiv, hvorvidt man mener, at det hvide overherredømme i kolonitidens Afrika ultimativt tjente lokalbefolkningen godt eller ej. Man bliver dog nok nødt til at erkende, at der var negative sider af kolonialismen.
Problemet ved denne skildring er, at den viser de sorte mennesker underdanigt og uden protester tjene de hvide mennesker. Det er nemlig ikke særligt historisk korrekt. Tarzan er trods alt ikke en historisk person.
ODI PROFANVM VVLGVS ET ARCEO

Skriv ny kommentar: