Mange voksne tilskuere vil formentlig opfatte filmen som lettere tåbelig, men overkommelig underholdning, mens mange børn sandsynligvis vil foretrække filmen som alternativ til en slidt eventyrbog med gammeldags billeder. “Lille spejl på væggen der” kan vel bedst beskrives som en virkelig lækker og flot lagkage, som dog ikke har meget andet end kalorier under glasuren, og hvis smag hurtigt fortrænges.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Høegh 12 år siden

I 2000 instruerede han den skuffende, men visuelt betagende "The Cell". Senest kunne hans lige så flotte, men ellers elendige film "Immortals" ses i de danske biografer, og nu prøver han kræfter med eventyret om Snehvide, der er endt som, ja, en visuelt flot og nytænkende, men ellers ret ensidig oplevelse, der dog alligevel er Singhs bedste film til dato. Det kan dog knap nok betegnes som en kompliment.


Kan man gå ud fra at anmelderen ikke har set 'The Fall' ?


##edit##

...der forresten er en fremragende film
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#2 moulder666 12 år siden

Og efter at have checket efter på Imdb, kan jeg konkludere, at jo, dværgen med pirathatten er den samme der spillede hyperracistisk, kokainsniffende dværg i In Bruges - goddamn, det kunne være fedt, hvis han spillede på samme måde i denne film! Den havde ingen set komme!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#3 Lehrmann 12 år siden

Ja, eller at den her film, var den som de optager i In Bruges?!

Der var ihvertfald noget med nogle piller og lidt af hvert:)
Gravatar

#4 Lehrmann 12 år siden

The Fall er en fin film, men dens styrke er uden tvivl det visuelle. Historien er god, men for krampagtigt udført.
Gravatar

#5 Kruse 12 år siden

Lehrmann (4) skrev:
The Fall er en fin film, men dens styrke er uden tvivl det visuelle. Historien er god, men for krampagtigt udført.


Enig! "The Fall" var udmærket og bød på nogle flotte visuelle sider, men den havde desværre også til tider mindre heldigt skuespil og virkede til tider ufokuseret i fortællingen.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#6 David Munch 12 år siden

Personligt synes jeg The Cell var en fantastisk film, men der er vi jo så forskellige.. :)

Tror dog ikke jeg skal se den her i bio af den grund dog..
Gravatar

#7 Høegh 12 år siden

Lehrmann (4) skrev:
The Fall er en fin film, men dens styrke er uden tvivl det visuelle. Historien er god, men for krampagtigt udført.


Meget uenig.
The Fall's kvaliteter ligger langt fra kun i dens visuelle stil. Faktisk vil jeg mene, at den meget visuelle meta-historie der bliver fortalt, er det svageste ved filmen.

The Falls styrker ligger i sammenspillet mellem Roy og Alexandria, og deres historie på hospitalet.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#8 doom WAD 12 år siden

Skægt, jeg synes The Cell er intet mindre end en mesterværk, både visuelt og som gyser.

Skriv ny kommentar: