Filmz-afstemning

Stemmer i alt: 1677

Bedste vampyr-tv-serie?

• Jeg er træt af det vampyrpjat på tv
    33%
  • True Blood
    21%
  • Buffy - Vampyrernes skræk
    19%
  • Angel
    10%
  • The Vampire Diaries
    6%
  • Blade: The Series
    5%
  • Hellsing
    5%
  • Blood+
    1%
  • Blood Ties
    1%

Løvernes Konge

Hvad enten man har børn eller ej, bør man ikke snyde sig selv for denne udgivelse. På trods af at det er en tegnefilm - en "børnefilm" - så er det en af de bedste der findes og den kan absolut ses af alle. Billede og lyd er virkelig helt i top og ekstra materialet er i orden hvis man ellers kan holde tungen lige i munden og navigere rundt uden problemer. Facit er at det er en udgivelse som enhver DVD entusiast bør have stående på sin hylde.

Læs hele anmeldelsen

20. okt. 2003 00:39

Der må jeg melde stor enighed med denne udmærkede anmeldelse. Jeg og ungerne! Synes det er en genial film som har bidraget til mange underholdningstimer på et VHS bånd. Det er nu blevet erstattet af den nye DVD udgivelse. Der mener jeg det samme som anmelderen, en rigtig god udgivelse!

_________________________________________ I may be wrong, but I doubt it

20. okt. 2003 10:08

Fuldstændig enig! Efter min mening en af Disney's største tegnefilm. Og begge disks er meget gennemført, men på samme tid også meget svært at finde rund på dem.

Léon: [referring to his plant] It's my best friend. Always happy. No questions.

20. okt. 2003 10:16

Filmen er genial! Flot billede, lækkert lydspor...

Er enig i, at disk 2 var forvirrende at finde rundt i. Ligeledes tog det et stykke tid, før jeg gennemskuede hvordan man afspillede originalversionen af filmen. Det var da meget sjov at se hvad de havde fundet på til den nye version, men foretrækker stadig den gamle; scenen hvor Zazu bliver brugt som prøveklud for Simbas jagtevner er meget sjovere, når Zazu er bevidst om at han er "byttet"; This is so humiliating. :-)

20. okt. 2003 10:28

Dette er en fremragende film for både børn og voksne, som kan ses af både børn og voksne i alle aldre igen og igen og igen ...

Både historie, stemmer og animation er i top og denne udgave er helt fantastisk. LaserDisc'en var flot, men denne DVD overgår den fra første frame.

Tak til BVI/Disney Danmark for at give os en udgave på højde den amerikanske :)

6+/6 uden tøven !

--------------------------------------- *** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***

20. okt. 2003 13:30

*host*Kimba the White Lion*host*.

Ikke at filmen ikke er vellykket, men IMO havde de ikke kommet ret langt uden "inspiration" (I ved nok... man havde ikke lige fået lavet den der aflevering til næste time, men så blev man "inspireret" af en andens opgave i løbet af frikvarteret...)

21. okt. 2003 07:25

#3 Åhr, hvad!? Er den originale version også med på DVDen? Det lyder jo helt godt...

Hvorfor står der ikke noget om det i anmeldelsen? Og det lader heller ikke til, ay der er nogen kommentarer til den nye version af filmen?

21. okt. 2003 08:08

Hey Smitty !

Der er jo ikke sket de store tilføjelser, det er jo kun en enkelt sang og så er et par enkelte frames ændret (man har fjernet ordet S-E-X i en støvsky.

Lyden har fået et Boost og lyder endnu flottere nu end den gjorde før og den har nu også et særlig mix specielt designet til den, er det ting som disse du leder efter ???

Der bliver rent faktisk nævnt at man har mulighed for at vælge mellem dansk og engelsk i anmeldelsen:

Til de flotte billeder har vi dialogen bag, der både kan ses på dansk og engelsk på denne udgave. Om man hører det ene eller andet vil naturligvis være et spørgsmål om personlig præference (børnene vil naturligvis vælge den danske). Begge lydspor er fantastiske, med James Earl Jones (Mufasa) og Jeremy Irons (Scar) som højdepunkterne på det engelske og Henrik Kofoed (Timon) og Lars Thiesgaard (Pumba) på det danske.

Spørg endelig igen, hvis der er noget du vil vide før du bestemmer dig for om du vil købe den.

--------------------------------------- *** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***

21. okt. 2003 09:47

#6: Nej... kommentarsporet er kun til den originale udgave af filmen, det har jeg glemt at skrive... beklager.

This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!

21. okt. 2003 10:45

#7 Hmmmm.... Tror lige jeg vil tjekke om de også har fjernet ordet S-E-X i den gamle version på DVDen, eller om det kun er i den nye (med en halv sang). Er der nogen der har bidt mærke i det?

21. okt. 2003 10:52

#6 og 8 - Nååå jeg troede at det filmz-bruger kommentarer han mente UPS :-/

Sorry Smitty :)

21. okt. 2003 12:37

#10 Ja, det var det, jeg mente - hvorfor er den nye version af filmen ikke blevet kommenteret af anmelderen set i forhold til den gamle (originale) version? Det er jo meget rart at høre, om folk kan lide den nye sang.

Jeg kan dog se at Ikari kommenterer den i #3
Er der andre der foretrækker den gamle version frem for den nye?

21. okt. 2003 17:26

Det er ikke kun den nye sang der er smidt ind...
Der er også pillet ved Timon og Pumbas luau-sang(der hvor de distrahere hyænerne..)

det skal så lige siges at jeg kun har fået snøvlet mig til at se den danske version...nu er det jo også den jeg har på VHS ;)

"På en førstegangsbesøgende filmnørd virker denne tråd måske fremmed og skræmmende" -davenport

21. okt. 2003 17:27

#9, det dannede ikke ordet "sex" (det er der mange som fejlagtigt tror) men ordet "sfx" - en reference til et af selskaberne som havde med filmen at gøre.

War. War never changes.

21. okt. 2003 18:30

#12: How that?

This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!

21. okt. 2003 19:29

Er der nogen af jer, der har kode 2 udgave, som kan oplyse mig om, hvordan jeg får den oprindelige biografudgave frem ????

På forhånd tak !

21. okt. 2003 20:45

Ved hovedmenuen gå ind i "Indstillinger" og vælg "Sprog".
Du kan nu vælge engelsk (normalt eller nyt mix) eller dansk tale i henholdsvis "Specialudgave" eller "Original".
Vælg nu det sprog (evt. kommentarspor) du vil have under "Original" - når du har klikket på det ønskede sprog, hopper skærmbilledet tilbage til "Indstillinger"-menuen.
I bunden af denne skærm vælger du nu at starte filmen, og (taa-daa!) den originale version bliver nu afspillet.

Ja, jeg synes også man lige skulle tænke lidt, før man fandt originalversionen på DVDen. De kunne nu godt have lavet et valg allerede i hovedmenuen, så man allerede der kunne vælge den foretrukne version.

22. okt. 2003 07:42

Daaa :) Ja jeg troede at her var det kun et valg mellem den gamle lyd og det nye specielle lydspor.

Tak for hjælpen Ikari - det var pænt af dig :)

22. okt. 2003 08:01

Ja - de kunne godt have vedlagt en slags oversigtskort i stil med det, som bl. a. var med Fantasia boxen, men når man først har fundet ud af opbygningen er det jo bare at nyde at Disney Danmark endelig har lavet en god udgave til os.

22. okt. 2003 16:21

Nu da jeg har tjekket det originale danske lydspor kan jeg se/høre at Timon og Pumbas luau-sang også er ændret her... sååå.... nu forstår jeg ingen ting...?

Jeg må lige få optaget sangen fra VHS'en også poste et link til den her.. :)

"På en førstegangsbesøgende filmnørd virker denne tråd måske fremmed og skræmmende" -davenport

22. okt. 2003 16:23

#19: Hvad er det de har ændret????

15. nov. 2003 22:02

Holdkæft en psycho der har lavet den andmeldelse!

15. nov. 2003 22:05

Hvad mener du?

Mein Führer! I can walk!

15. nov. 2003 22:13

#21 -

Hvilken and?

http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

16. nov. 2003 10:35

I skal ikke tage jer af Dexter47 han er igang med en spam runde. :-(

16. nov. 2003 11:51

Åh hvor er den slags da træls. Fatter ikke helt hvad man får ud af sådan noget????

Jakob

Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.

16. nov. 2003 12:13

Haha det Homer quote er da al for vildt, Kalle!

"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

16. nov. 2003 13:31

He he - ja, det er rigtig fedt!

Jakob

16. nov. 2003 14:08

Har I så set det afsnit hvor Homer bliver sendt ud af præsten for at være missionær på en lille ø i Stillehavet?

Homer: "But I don't even believe in Jebus!"

Og senere da han er ved at falde ned fra et tårn: "Save me Jebus!"

"We should respect differing opinions up to certain point, and then it's time for the wise to blow the whistle." - Roger Ebert

16. nov. 2003 15:21

*ROFLMAO*
Ha ha - den ville jeg gerne se engang. :D

Jakob

16. nov. 2003 20:46

Marge: Homer, your gonna get yourself killed!
Homer: ..or die trying..

---------- I am like a wild horse, and you can't tame me..

16. nov. 2003 21:03

*LOL*

16. nov. 2003 23:51

Måske skulle vi omdøbe denne tråd til Gæt et Homer Quote :)

17. nov. 2003 02:22

Dealer: 19.
Homer: Hit me!
Dealer: 20.
Dealer: 21.
Dealer: 22.
Homer: D'oh!

Homer: I saw this in a movie about a bus that had to SPEED around a city, keeping its SPEED over fifty, and if its SPEED dropped, it would explode. I think it was called, "The Bus That Couldn't Slow Down."

Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.

17. nov. 2003 09:10

Ha ha. ja, den sidste kan jeg sagtens huske. Det er et af hans bedste citater nogensinde.

Homer:
No I'm not Marge. They're embarrasing me! They're embarrasing America. They turned the navy into a floating joke, they ruined all our best names like Bruce and Lance and Julian. Those were the toughest names we had, now they're just...

Gay: Queer?

Homer: Yeah, and that's another thing. I resent YOU people using that word. That's OUR word for making fun of YOU. We neeeeed it!

Jakob

17. nov. 2003 10:17

*lol* you guys crack me up :)

29. apr. 2005 13:37

rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrh ,

29. apr. 2005 14:21

ehmm cheif Wiggum my chili is getting cold...

J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

1. jun. 2005 14:35

Fatter folk det ikke snart, Rafiki er en mandril, IKKE en bavian!

Ellers er det en rigtig god film.

You watched it! You can't unwatch it! Stay tuned for more: Tales of Interest!

1. jun. 2005 14:40

#38: Hehe... hvis du med "folk" mener mig, så kan jeg oplyse dig om at teksten i toppen af anmeldelsen (hvor det formastelige ord "bavian" står) er taget direkte bagside-teksten på DVD coveret. Det er med andre ord Disney der har lavet en brøler, ikke mig ;)

(I didn't do it, nobody saw me, you can't prove anything!) :D

9. jul. 2006 10:37

Løvenes konge den bedste disney film nogensinde 6/6

9. jul. 2006 13:05

Jeg giver den også 6/6!

Chip: Rescue Rangers, away!

11. jan. 2008 21:20

En af Disney,s bedste film nogensinde. Filmen har det hele... historien, person galleriet, musikken og effekterne... alt sammen noget af det der gør at jeg elsker Disney. Ikke kun en af Disney,s men en af verdens bedste tegnefilm og familiefilm nogensinde. 6 ud af 6. Et vaskeægte Mesterværk.

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget. Når du er oprettet som bruger får du ad- gang til en lang række af sidens features, såsom at deltage i forum-debatten, udforme siden efter egne behov, foreslå afstemninger (polls) og deltage i konkurrencerne.

For at oprette dig som bruger skal du blot indtaste brugernavn, et password, dit navn og din e-mail adresse.

Vi behandler alle oplysninger fortroligt, så dine oplysninger vil ikke blive videregivet til 3. part.

Opret ny bruger

Denne side supporterer ikke længere IE 6.

Vi vil gerne benytte denne lejlighed til at anbefale dig at opgradere din browser.
Internet Explorer 6.x er en uddateret browser, fuld af sikkerhedshuller, der ikke overholder webstandarder, som er nødvendig for at se denne side.
Du kan finde en ny browser på nedenstående links:

Hvis det ikke er muligt for dig at downloade og bruge en af ovenstående browsere kan du stadig benytte Filmz, blot med begrænset funktionalitet.

Venlig hilsen
Filmz

Luk