Mening er denne lille film til gengæld fuld af, og det til trods for enkelte ujævne eksekveringer og en pointe, som vi kan dufte og gætte hurtigere, end bomberne sprang i London. Filmens universelle væsen og udsagn om, at uvidenhed skaber frygt, imens mødet skaber forståelse, kan aldrig – så længe der produceres flere bomber end film i denne verden – gentages for mange gange.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Skeloboy 13 år siden

Jeg glæder mig rigtig meget til at se filmen.

Denne sætning giver ingen mening: "Den afstumpede voldshandling den tragiske dag er siden blevet et åbenlyst motiv for filmkunsten i bl.a. Paul Greengrass' "United 93" og Oliver Stones "World Trade Center"

Første halvdel er noget sludder...2. halvdel er jeg så uenig i
Gravatar

#2 jessup 13 år siden

#2 ikke at jeg er uenig - men kan du uddybe?
This is just until June
Gravatar

#3 Skeloboy 13 år siden

#2 - hehe, ja, det kan jeg godt :)

Sad lige og havde lidt travlt på arbejdet.

Der er lavet få fiktionsfilm, der decideret handler om 9/11...jeg kan kun lige komme i tanke om United 93, Flight 93 og World Trade Center.

Derudover har bl.a. Steven Spillerberg udtalt, at der aldrig skal laves en film om 9/11.

Jeg kan ikke se, at 9/11 er et åbenlyst emne. Hvertfald ikke endnu, men det skal nok komme.

Mht. første del af sætningen: "Den afstumpede voldshandling den tragiske dag er siden blevet", så mangles der vist et par ord, et komma eller noget...
Gravatar

#4 Highland Park 13 år siden

#3: Men det bliver kaldt et åbenlyst motiv, ikke emne. Der er da lavet masser af film, der på forskellig vis tematisk omhandler 9/11, hvad enten det er perifert eller ej. Ellers er der f.eks. antologifilmen September 11.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#5 chandler75 13 år siden

Skeloboy (3) skrev:
Mht. første del af sætningen: "Den afstumpede voldshandling den tragiske dag er siden blevet", så mangles der vist et par ord, et komma eller noget...


Sætningen skulle være god nok... ("er" = udsagnsled - "Den afstumpede voldshandling den tragiske dag" = grundled).
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#6 Highland Park 13 år siden

Skal der ikke stå "Den afstumpede voldshandling den tragiske dag..."?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#7 Skeloboy 13 år siden

#4 - ja ok, sådan havde jeg ikke lige læst det.

#5 - ok, efter at have læst det igen, så er sætningen faktisk god nok - rent grammatisk.
Gravatar

#8 jessup 13 år siden

Det er vist et motif - eller?:)
This is just until June
Gravatar

#9 Highland Park 13 år siden

#8: Ja hvis man er franskmand. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#10 filmz-Bruce 13 år siden

Den afstumpede voldshandling HIN tragiske dag!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: