“Lonely Hearts Killers” er en af den slags udgivelser, der for så vidt har håndværket i orden, men alligevel lader noget tilbage at ønske. Således tilbyder filmen i grunden glimrende skuespilpræstationer og for så vidt også en medrivende historie, men overraskende bliver det aldrig. Filmen læner sig lidt for meget op af tidligere film indenfor sin genre og formår derfor, trods visse kvaliteter, aldrig helt at finde sin egen rytme og sit eget spillerum.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-gofferoffer 16 år siden

Jeg har ikke set filmen, men har dog lige et spørgsmål:

Nogen, der ved, hvorfor titlen er gået fra Lonely Hearts til Lonely Hearts Killers, altså selve grundlaget?
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#2 filmz-gentlemanfinn 16 år siden

Vel bare en del af den mærkelige tendens ændre engelske film titler i Danmark.
Ligesom The Rundown blev til Welcome To The Jungle, og Waiting blev til Eat This.
Gravatar

#3 filmz-steadi 16 år siden

Det kan måske have noget at gøre med at morderne har en hvis "berømmelse" i USA og man derfor ikke behøver at gøre opmærksom på at der er tale om mordere.

Det kan selvfølgelig også være fordi os europæere bare ikke forstår amerikanske filmtitler:D
They caught a shark, not the shark. Big difference.
Gravatar

#4 Fuzhi 16 år siden

Hvis man hørte titlen Lonely Hearts uden først at have hørt om filmen vil man nok umiddelbart tænke på en romantisk sødsuppefilm, så jeg kan forestille mig at det er derfor man har tilføjet Killers i titlen.
Gravatar

#5 filmz-Scarface 16 år siden

En film, jeg må se på et tidspunkt.
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#6 chandler75 16 år siden

Jeg viste ikke rigtig hvad jeg skulle forvente, men fandt den overraskende medrivende og brutal. James Gandolfini er rigtig god.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: