Filmens bedste roller indehaves af Lucy Liu og Josh Hartnett. Den sidste i rollen som Slevin viser at han faktisk er i stand til at spille på flere tangenter. Han leverer en solid og underfundig præstation, der i omrids godt kunne minde om Jonathan Rhys-Meyers’ rolle i “Match Point”. Lucy Liu har fået en helt ny rolle trukket over hovedet, og er man i stand til at fjerne billedet af hende i stramme læderdragter udførende flyvende sidespark, ja så passer rollen som den levende, sjove og energiske nabo hende aldeles fint.

“Lucky Number Slevin” er glat som en ål, påtaget, for meget, men har alligevel et godt drive og en formidabel dialog, der – når den er original – er uovertruffen. Den har dog ét altoverskyggende problem; hele dens opbygning står og falder på plot-twists og hvordan historien drejes. Her har den dog i den grad undervurderet sit publikum, og frakendt biografgængere enhver mulighed for selvstændig tankevirksomhed, og det gør det til en lidt tam oplevelse, da man ikke får de store overraskelser undervejs, selv om det har været intentionen. Filmen er hurtigt glemt igen, og hverken det imponerende cast eller en momentvis funklende dialog er nok til at gøre “Lucky Number Slevin” mere end blot middelmådig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 blahblah 18 år siden

En anmelder skal kunne tage noget konstruktiv kritik, og at denne anmelders formulering har været lidt "usikker", må han jo bare tage med i bagagen og lære af det :)

#12 18 år siden

#11: 'Han' er en kvinde! :-)
Gravatar

#13 blahblah 18 år siden

Så må hun tage det med.

#14 18 år siden

Så ka' hun lære det!
Gravatar

#15 filmz-ill 18 år siden

Den var da fed. 5 stive patter herfra.
.
Gravatar

#16 zamm- 18 år siden

#10 Jeg kan godt se hvad du mener, men der hvor jeg vil hen er at der er mening i at den har fået 4 stjerner, så derfor sammenligner jeg "pludselig" med hele anmeldelsen... altså: Den nederste spalte er ikke altafgørende for filmen... og så vidt jeg kan se, har den fået meget god kritik på nogle punkter i anmeldelsen.
Men det #1-3 gør, er netop at kigge på den sidste sætning i anmeldelsen, som åbenbart hentyder til at filmen er en middelmådig film! WHAT?? Nej, hele anmeldelsen er da lige så vigtig som den sidste sætning!

Jeg er ikke uenig i det du skriver, jeg ved jeg har kludret lidt rundt i det... men dette indlæg er det rigtige, drop de andre ligegyldige nogen!
Yo, homie. Is that my briefcase?

#17 18 år siden

#16: Aaaaaaaaaaaaaaaaalrightythen! :-)
Gravatar

#18 filmz-Peter1234 18 år siden

et overforbrug af stjerner der ikke kan skjule et manus der dybest set er dybt forudsigeligt og mangler tempo. så enkelt og barskt kan det siges. forbryderbosserne er utroværdige og det gør hele slutscenen hvor det endelige plot udpensles noget langtrukken og også lidt pinefuld. brutalitet kedelig? siger du. JA! se snatch og lock stock and two smoking barrels af guy ritchie (ja, den Madonnas mand). de bygger på den samme skæbnens grumme infald og ironi som den her film også gør. det gøres bare langt mere råt, brutalt og fængslende og først og fremmest med langt mere humor end her.

Hartnett, den flødebolle er en lille smule (fantasilliotastisk meget) utroværdig som blødhjertet hitman opforstret af en kold lejemorder. eller lunken for selv bruce willis' skumleste blik virker kun som en lunken kop te, og som hærdet kaffedrikker finder jeg det bare for TYNDT!!!

#19 18 år siden

#18: Harnett som hitman?
Igen? Det har han jo lige været i Sin City!
Gravatar

#20 Spanner 17 år siden

Spoilermarkering af post #18 vil måske være en idé for dem, som ikke har set filmen
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

Skriv ny kommentar: