Filmens bedste roller indehaves af Lucy Liu og Josh Hartnett. Den sidste i rollen som Slevin viser at han faktisk er i stand til at spille på flere tangenter. Han leverer en solid og underfundig præstation, der i omrids godt kunne minde om Jonathan Rhys-Meyers’ rolle i “Match Point”. Lucy Liu har fået en helt ny rolle trukket over hovedet, og er man i stand til at fjerne billedet af hende i stramme læderdragter udførende flyvende sidespark, ja så passer rollen som den levende, sjove og energiske nabo hende aldeles fint.

“Lucky Number Slevin” er glat som en ål, påtaget, for meget, men har alligevel et godt drive og en formidabel dialog, der – når den er original – er uovertruffen. Den har dog ét altoverskyggende problem; hele dens opbygning står og falder på plot-twists og hvordan historien drejes. Her har den dog i den grad undervurderet sit publikum, og frakendt biografgængere enhver mulighed for selvstændig tankevirksomhed, og det gør det til en lidt tam oplevelse, da man ikke får de store overraskelser undervejs, selv om det har været intentionen. Filmen er hurtigt glemt igen, og hverken det imponerende cast eller en momentvis funklende dialog er nok til at gøre “Lucky Number Slevin” mere end blot middelmådig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-kalleguru 17 år siden

Fantastisk film, virkelig værd at se.
Gravatar

#22 filmz-Erroneus 17 år siden

Har først set den i dag, men den film er indtil videre den bedste film jeg har set i år.

6/6 ingen tvivl der, se den og bliv meget overrasket.
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#23 filmz-Is 17 år siden

En utrolig god film... meget overraskende, og rigtig godt skuespil, især Hartnett og Willis var sublime.. Jeg fik gåsehud hver eneste gang jeg så Willis.. Han er simpelthen en klasse skuespiller...
Gravatar

#24 smalieux 16 år siden

Faktisk en udmærket gangsterfilm, på trods af at den er en smule rodet en gang i mellem. skuespillerne gør det godt, men som det også nævnes i anmeldelsen, så fremstår de to skurke altså ikke særlig grusomme og onde, hvilket er lidt ærgerligt. Tilgengæld synes jeg egentlig at Bruce Willis gjorde det godt. Ja han spiller på rutinen, og ja han har spillet lignende roller mange gange, men der er sgu bare en eller anden coolness over ham som er ret fed. Derudover er Josh Hartnett og Lucy Liu også rigtig gode. De tilføre filmen et frisk pust.

Lucky Number Slevin var får mig en positiv overraskelse. 4/6 stjerner her fra.

Skriv ny kommentar: