Instruktør Corsini bør uden tvivl søge manuskriptassistance til sin næste film eller i det mindste søge inspiration et lidt mere ambitiøst sted end bladkiosken – biblioteker skulle være ganske fortrinlige til den slags. Corsini har bestemt – ja undskyld udtrykket – håndværksmæssig tæft, men den jammerlige indholdsside kan selv ikke Mrs. Star-quality Kristin Scott Thomas redde, selvom hun vanen tro gør det, man kan forvente og lidt mere. Det samme kan ikke siges om “Lykken er lunefuld”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Hekir 13 år siden

Anmelderen spørger, hvorfor Suzanne er sin mand utro? Svar: Fordi hun bliver forelsket - som mange millioner msk har prøvet at være. Og ja, kærlighed og kødets lyster er vel på en måde banal og primitiv.
Derfor synes jeg, det er ærgerligt, at Filmz's anmelder ikke lader sig rive med på de præmisser. Mangler der intellektuel snak? Jeg synes, det er befriende for en gangs skyld af slippe for. Virkelig fantastiske skuespilpræstationer om mennesker i deres følelsers vold.

Hvem siger i øvrigt, håndværkeren er primitiv? Lidt fordømmende holdning...

Og hvor er det dog bare kvalmende oplagt at hive en Lars H.U.G.-reference ind. Bedre manuskript næste gang!
Gravatar

#2 filmz-Bruce 13 år siden

Jeg har lige læst Peter Bradshaws anmeldelse i Guardian og jeg anser ham ikke just for at være den største svælger udi trivialliteratur, tværtimod er han normalt yderst kritisk :)

Kristin Scott Thomas pulls out fully 100% of the stops available in this fiercely emotional French film from Catherine Corsini, conceived on traditional, almost classical lines: a marital tragedy with something of Zola or Lawrence.

Det er rigeligt for mig og med Bradshaws 4 ud af 5 stjerner og en anden Guardian anmelder til at følge op, så skal denne hjem "i kassen".
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 Nicki52 13 år siden

Ønsker mig den til jul :D
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: