Med “Lysets vogtere” forsøger russerne at spille lige op imod en erfaren amerikansk filmindustri. Ikke overraskende er forsøget fejlslagent og plages af en alt for lang film, sjuskede handlingsgange og et utal af forklaringsproblemer. Bedst – men langt fra nok – er det visuelle musikvideoudtryk, som indledningsvis imponerer. På lang sigt bliver det trivielt og kønsløst at bevidne og tilfører derfor ikke filmen en redningsplan.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 moulder666 16 år siden

Jeg er helt, fuldstændig og komplet uenig i den anmeldelse! Så er det sagt. :-)

Jeg synes, at filmen er nytænkende, original og går helt sin egen vej både med hensyn til historien, men også med hensyn til den verden de opbygger - der genbruges ikke en masse velkendte former for "magi", men de skaber deres helt egen version.

Filmen er meget fragmenteret og forvirrende - ligesom etteren - og det vil jeg mene er en del af charmen - agenterne har ikke specielt meget styr på, hvad der sker, og finder kun langsomt ud af det.

Derudover vil jeg mene, at de har gjort en kunstart ud af det med ikke at fortælle for meget! F.eks. Matrix havde en voldsomt spændende, mystisk verden...men da det var afsløret hvordan verden hang sammen i slutningen af etteren, var der to film næsten kun med action tilbage. Night Watch og Day Watch fortæller ikke, hvordan verden hænger sammen, der er masser af ting de ikke ved, og det gør bare verden mere interessant!

Visse ting fungerer ikke optimalt i filmen, det er rigtigt! Men det skæve univers, originaliteten der gennemsyrer det hele og de friske ideer er i min verden nok til et stort 5/6
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Skriv ny kommentar: