Ellers er stemmerne lidt en blandet fornøjelse, og DreamWorks irriterende insisteren på at caste stjerner er stadig et problem. Jada Pinkett Smith, Chris Rock og Sacha Baron Cohen er alle gode, men Ben Stiller er en noget anonym løve, og David Schwimmers flade stemme er decideret uegnet til animationsfilm.

Som underholdning for de mindste er “Madagascar 2” sandsynligvis et sikkert valg, og den har bestemt også sine sjove momenter. I forhold til film som DreamWorks’ egen “Kung Fu Panda” er den dog en lidt tam oplevelse, og man forlader ikke ligefrem biografsalen med noget stort ønske om at se, hvad der bagefter hændte dyrene. Det skulle da lige være medmindre den næste film indeholdt en illustration af, hvordan det ser ud, når en giraf tager sig kærligt af en flodhest. De indre billeder er allerede underholdende.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 BN 15 år siden

#8:

"Samtlige børn på planeten" .... ;-)

Så se lige de her:

http://www.ugeavisen-esbjerg.dk/scr.php?screen=art...

"Med nye biopejse kan alle for små penge få pejsehygge og strålevarme i hjemmet. Danskerne har taget den nye type pejs til sig."

Løgn! JEG har ikke! Og jeg kender masser af andre danskere, der heller ikke har.

http://www.danskesportsjournalister.dk/?prm=24294

"- De flotte seertal bekræfter endnu engang, at danskerne har taget den nye sportskanal til sig."

Løgn igen! JEG har aldeles ikke taget den pågældende sportskanal til mig, eftersom jeg hader sports-programmer og sports-kanaler!

http://www.fri.dk/livstil/dagens-hotte-navne-239

"De skal bare blive gift - danskerne har taget prinsesse Alexandras unge elsker til deres hjerter."

Løgn igen igen! JEG er hamrende ligeglad med denne Martin! ... Desuden indrømmer skribenten længere nede, at kun "83,2 procent af danskerne synes, det er helt ok, at parret får papir på hinanden."

Men at man syntes, det var (og er) i orden, at de to blev gift, er da ikke ensbetydende med, at man har taget Martin til sit hjerte!

:-D
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#12 BN 15 år siden

Nå, men seriøst er min pointe bare, at man i tilfældet med 'Madasgascar' nok i højere grad end ellers skal huske på målgruppen. ... Det jeg mener, er: Jeg kan rent ud sagt ikke holde at se på 'Bamses Billedbog' og 'Sigurd's Bjørnetime', og jeg mister hurtigt tålmodigheden med gamle serier som 'Emil fra Lønneberg' og 'Pippi Langstrømpe', men jeg må medgive, at det er perfekt til langt de fleste mindre børn, og derfor kigger jeg med for at glæde eksempelvis vores barnebarn, som har set disse udsendelser (og genudsendelser) + 'Madagascar' et utal af gange.

'Madasgascar' har tydeligvis ramt plet mange steder, og derfor har den haft stor succes.

Det er perfekt børne-underholdning. Men ikke perfekt for MIG - jeg vil se 'Toy Story', 'Shrek' eller 'Walter & Trofast', når det gælder animationsfilm.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#13 The Insider 15 år siden

Det er jo derfor, anmeldelser er subjektive - de afspejler ikke en given målgruppes mening om en film, men ens egen. Derfor vil jeg holde fast i, at Madagascar er noget kommercielt bras uden eksistensgrundlag, der konstituerer et ligeså stort spild af penge som Femeren-broen.
Fordi Transformers er designet til 12-årige knægte, eller fordi Sex & The City primært henvender sig til kvinder, og jeg er jo ingen af delene, ændrer det ikke min egen indstilling til filmene :-) Naturligvis kan det så være hensigtsmæssigt at pinpointe, hvem målgruppen kan være, men når jeg en dag får børn, bliver Madagascar et skældsord på højde med de allerværste fyord :-)
War. War never changes.
Gravatar

#14 elwood 15 år siden

Læren "Og kan du så fortælle mig hvad jordens fjerdestørste ø hedder ?"

The Insider's Barn "Nej"

Læren "Jamen ved du det ikke eller ?"

The Insider's barn "Jo men min far vil ikke ha jeg siger det, han siger det er et skældsord"

/Læren kigger meget forundret på barnet, og notere en skolehjemsamtale i sin lille bog, ud for The Insider's Barn.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#15 The Insider 15 år siden

Og dernæst overtager The Insider klassen "Kindergarten Cop"-style. Det minder mig i øvrigt om, at jeg jo var folkeskolelærervikar et helt år for nogle år siden... hvorfor benyttede jeg dog ikke lejligheden til at fjerne Madagascar fra samtlige atlasser?
War. War never changes.
Gravatar

#16 elwood 15 år siden

Sit DooWnn!! Sagt med Arnold Accent.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#17 The Insider 15 år siden

hehe, man nærmest kan høre det for sig, når man læser det :-)
War. War never changes.
Gravatar

#18 Michael Andersen 15 år siden

#16 Boys have a penis, and girls have a vagina.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#19 elwood 15 år siden

#18 Er det ikke også med i "det er mig som snakker", synes jeg har hørt en sætning ligene i den film.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#20 Michael Andersen 15 år siden

#19 Det kan jeg ikke huske :)
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: