Ellers er stemmerne lidt en blandet fornøjelse, og DreamWorks irriterende insisteren på at caste stjerner er stadig et problem. Jada Pinkett Smith, Chris Rock og Sacha Baron Cohen er alle gode, men Ben Stiller er en noget anonym løve, og David Schwimmers flade stemme er decideret uegnet til animationsfilm.

Som underholdning for de mindste er “Madagascar 2” sandsynligvis et sikkert valg, og den har bestemt også sine sjove momenter. I forhold til film som DreamWorks’ egen “Kung Fu Panda” er den dog en lidt tam oplevelse, og man forlader ikke ligefrem biografsalen med noget stort ønske om at se, hvad der bagefter hændte dyrene. Det skulle da lige være medmindre den næste film indeholdt en illustration af, hvordan det ser ud, når en giraf tager sig kærligt af en flodhest. De indre billeder er allerede underholdende.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 BevarThemsen 15 år siden

bare for at fluekneppe var de så ikke 4 dyr!?

:)
Troen kan flytte bjerge, men den kan sgu ikke hente bajere!
Gravatar

#2 elwood 15 år siden

Rænkespiller ?

nyt ord for mig.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 Benway 15 år siden

#1 Rettet.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4 The Insider 15 år siden

Jeg syntes, den første "Madagascar" var - uden sammenligning - den værste 3D-animationsfilm, jeg nogensinde har set. Tror, jeg springer denne over :-)
War. War never changes.
Gravatar

#5 dh-ad 15 år siden

Nu er jeg ikke David Schwimmer fan, tværtimod - men når det er sagt, så synes jeg, at han var perfekt castet til i hvert fald den første film. Så mon ikke også han er til denne her.
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#6 filmz-yoshimura 15 år siden

#4 Enig. Jeg slukkede halvvejs inde i filmen, hvilket ellers ALDRIG sker, når jeg ser animationsfilm (med mindre det er ungerne, der ser Barbapapa, når vi skal spise - SÅ bliver der lukket for det varme vand!)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#7 BN 15 år siden

#4 - The Insider:

Jeg tror, det er sådan med 'Madagascar', at den ikke rigtig har noget til et voksent publikum (udover referencerne til andre film). Den taler således ikke til mig på samme måde som f.eks. 'Shrek'-filmene og 'Walter & Trofast'-filmen, film hvori der er masser af absurd, sort humor, samt en hel del ironi og sjove, intelligente ordvekslinger, foruden føromtalte komiske referencer, som kun forstås af folk med kendskab til andre film, eller til historiske personer og begivenheder m.m., som der også tit refereres til.

Men 'Madagascar' taler til gengæld til sit primære publikum: børnene. De elsker den simpelthen! Ligesom i 'Bamses Billedbog' og lignende børneorienteret underholdning er stemningen udpræget varm, munter og glad, de problemer eller konflikter, som hovedpersonerne kommer ud for, er ikke hverken udtalte eller særlig langvarige, og humoren er noget mere pjattet. Alting er lidt mere lyst og kulørt - det gælder ikke bare den gennemgående stemning, men også billedsiden, dialogen og musikken.

For mig personligt er 'Madagascar' ikke noget særligt, men for samtlige børn, herunder især vores ældste barnebarn (6 år), er den intet mindre end perfekt, ja, formfuldendt underholdning. Jeg har således aldrig sat den på dvd-afspilleren, fordi jeg SELV skulle se den - altid kun for børnenes skyld.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8 The Insider 15 år siden

#7, jeg kan naturligvis ikke udtale mig på vegne af samtlige børn på planeten modsat dig bn :-) men jeg går ud fra, at der nok er et par stykker, der vil være uenige ;-) Men jeg også kender til et utal af film, der i allerhøjeste grad henvender sig primært (eller endda udelukkende) til børn, som jeg fandt mange, mange, MANGE gange bedre end det ubrugelige makværk, som er "Madagascar" :-)
War. War never changes.
Gravatar

#9 filmz-Narniabæver 15 år siden

Det er an af de bedre film i år.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#10 Spanner 15 år siden

Jeg glæder mig til de hopper på trenden og laver en mere realistisk og "mørk" film.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

Skriv ny kommentar: