Skal man dog vurdere “Magiske Ella” i forhold til målgruppen, som må siges at være de yngre teenagere, fungerer filmen faktisk ganske udmærket. Tonen er let, handlingen meget forståelig og der er mange skægge krydsreferencer til andre film og eventyr, alene hele slutningen er et stort miks af Shrek, Grease og Askepot. Oveni det opererer filmen med en kvindelig og mandlig helt, der har en række moderne karakteristika, der passer som hånd i handske med teenagere i dag: Ella er en god blanding af girlpower og yndefuldhed mens prins Char er både mandig og følsom. Og sidst men ikke mindst er filmens luftige budskab om at tro på dig selv og ikke finde sig i noget ganske passende til en aldersgruppe, der netop slås med at finde ud hvem man er og hvor ens grænser går.

Er man lidt ældre end målgruppen kan man stadig blive godt underholdt af “Magiske Ella”, der uden at brillere hverken teknisk, visuelt eller indholdsmæssigt, er en sød og let fordøjelig historie til en regnfuld søndag eftermiddag.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-maban 19 år siden

Nok ikke lige min genre, men fin anmeldelse. det er i det hele taget rart at se så mange anmeldelser for tiden ;)


Hip hurra for Filmz.dk anmeldere og tak for deres indsats
Haps!
Gravatar

#2 Munchkim 19 år siden

"Ella af Frell"... ok hvis folk har set Farscape, så behøver jeg vel ikke at sige så meget.
Gravatar

#3 Zelle 19 år siden

Jeg vil bakke op om maban udtalelse og sige, at jeg også syntes at det var en meget fint skrevet anmeldelse... Jeg er også meget glad for alle de dejlige anmeldelser vi får kastet i hovedet i øjeblikket...
Keep up the good work...
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#4 filmz-Elle 19 år siden

Jeg kvitterer og siger mange tak for roserne på egne og crew'ets vegne. Det er jo rart at skrive til nogle kompetente og interesserede brugere!

Skriv ny kommentar: