“Man on Fire” har fået en rigtig gode udgivelse på dvd. Filmen er god på nær et par svagpunkter. Derudover er den tekniske side rigtig god og ekstramaterialet er godt og fyldestgørende. Bestemt værd at have stående på dvd-hylden.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-zanoan 19 år siden

Grunden til den alternative version ikke er vidst, er vidst pga. filmen følger bogen.
_______________________________________
"A truth that is told with bad intents beats all the lies you can ever invent" - William Blake
Gravatar

#12 filmz-ireman 19 år siden

En absolut genial film! Denzel Washington brænder som altid totalt igennem og spiller sin rolle med fantastisk intensitet!

Instrueringen er eminent, og grunden til historien er så fed, er at den er sat op som alle andre kidnapningsfilm, men hovedpersonen er hensynsløs overfor alle der har haft noget at gøre med kidnapningen :D

6/6 stjerner fra min side
Gravatar

#13 filmz-sparrowed 19 år siden

Efter de mange positive anmeldelser af denne film, surfede jeg lige henover cd-wow.com og bestilte filmen til 9.99pounds DTS udgaven...Men har altid gerne ville se den, nåede bare ikke biografen,,,En trøst er det dog, at man har sin egen.
Sometimes when you want to win the war, you have to burn the village
Gravatar

#14 dfms 19 år siden

Den er god, men John Scott's musik til 1987 versionen er langt bedre.
Gravatar

#15 Kiksmann 18 år siden

Det er en film der bør stå i samlingen hvis man kunne lide Tranning Day, den her er bare federe ^^ 5/6 herfra
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#16 filmz-DocDoom 16 år siden

Genså den i går og blev opmærksom på noget påfaldende:

I sagens natur er det vigtigt for kidnappernes leder "The Voice", at hans sande identitet ikke bliver afsløret.

Alligevel sværger han at dræbe den kidnappede, fordi hans egen nevø blev skudt ved den fejlslagne pengeoverdragelse.

IMO virker det ret debilt, at han afslører, at hans nevø ligger på lighuset. Det skulle da ikke kræve meget politiarbejde at finde ud af, hvem onklen er, når man først har fundet ud af den døde nevøs identitet. Et billede af den dødes ansigt i aviserne skulle nok give nogle henvendelser (hvis da ikke at politiet allerede kendte den dødes identitet).

Endnu mere debilt virker det, at hverken de "gode" politifolk eller vor helt forfølger dette spor.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#17 HonoDelLoce 16 år siden

#16

Faktisk tænkte jeg det samme, da jeg genså filmen for lidt over en uge siden..

Men jeg valgte bare at afskrive tanken ved at familiære forhold ikke er ordentligt registreret i de fattige områder derovre :D For det skulle ikke have lov at have indvirkning på en af de film, jeg bedst kan lide fra dette årtusinde :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#18 filmz-DocDoom 16 år siden

#17: Ja, det er en god film. Langt fra Denzels bedste, men rigtig god.

Hans glansrolle findes naturlivis i Training Day, hvor jeg første gang så han kunne spille andet end 'righteous nigga'. (Det gør han godt nok heller ikke i American Gangster, men der er hans rolle noget mere afdæmpet.)
That's no moon. It's a space station.

Skriv ny kommentar: