“Man on Fire” har fået en rigtig gode udgivelse på dvd. Filmen er god på nær et par svagpunkter. Derudover er den tekniske side rigtig god og ekstramaterialet er godt og fyldestgørende. Bestemt værd at have stående på dvd-hylden.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Martindan 19 år siden

hvor stor er Mickey Rourkes rolle i den her?
for cryin' out loud......
Gravatar

#2 azathoth 19 år siden

Ikke særlig stor... han spiller familiens sleske advokat i et par scener.
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#3 Kram 19 år siden

Rigtig fed film, kan klart anbefales på DVD, Denzel spiller fantastisk som koldblodig 'morder' på sin vendetta.

Desuden er det hele sat rigtig godt sammen, og filmen virker aldrig triviel eller kedelig.
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#4 wiseguy 19 år siden

Helt klart det bedste og mest onde actionbrag jeg har set i år!! 5/6 herfra.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#5 filmz-Diller82 19 år siden

Hvilken version skal man have for at få de dynamiske captions med? har ikke kunne finde noget om hvor de er med nogle steder...
-----------------------------------
The pen is mightier than the sword...mostly.
Gravatar

#6 Jay El 19 år siden

Jeg kunne også godt lide filmen, som jeg så til premiere surprise i Imperial. Jeg har dog ét handlingsmæssigt ankepunkt.

Efter pigen er kidnappet lover han (Denzels karakter) højt og helligt, at dræbe alle der har haft noget med kidnapningen at gøre - sågar alle der blot kigger på ham.

På et tidspunkt i hans vendetta har han spændt en fast til en bil og "udstyret" den fastspændte med en lille bombe med C4. For at vise hvad der venter den fastspændte viser Denzel ham en en tilsvarende bombe.

Men da Denzel til sidst udveksler sig selv med pigen undlader han tilsyneladende at gøre brug af denne ekstra bombe, hvorved at opgiver muligheden for at holde ord og slå dem alle ihjel.

Det er nok bare mig der har en syg tankegang, men jeg synes, at man (publikum) burde havde fået kendskab til at han vil bruge denne ekstra bombe - ikke nødvendigvis ved selvsyn. Samt at bilen skulle have sprunget i luften idet den kørte væk og pigen var kommet i sikkerhed (når hun nu absolut skulle være i live).
Gravatar

#7 azathoth 19 år siden

#6:
En af de slettede scener på DVD'en er en alternativ slutning hvor der sker nøjagtig det, lavet fordi Denzel selv fik samme ide. Scott valgte dog at bruge den "rigtige" slutning. Du skal også tænke på at Creasy's løfte var noget han lavede da han troede at Pita var død.
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#8 Jay El 19 år siden

Nåh, ok. Jeg har ganske vist købt DVD'en, men mine forældre har lånt den, så jeg har ikke haft den i maskinen selv.
Gravatar

#9 Nikmi 19 år siden

6 jeg og tænkte over præcis det samme. jeg sad og tænkte i slutningen "hvornår springer den bombe" :P
Gravatar

#10 filmz-Diller82 19 år siden

Prøver lige at være lidt mere specifik. hvilken version indeholder de undertekster der blev brugt i US biograf release versionen, altså de dynamiske undertekster som er påvirket af handlingen, feks de moderen er oprørt er teksterne rystende og uskarpe.
-----------------------------------
The pen is mightier than the sword...mostly.

Skriv ny kommentar: