Det samme kan utvivlsomt siges om den spillefilmdebuterende instruktør Sean Durkin, som vi givetvis kommer til at høre mere fra i fremtiden. Med denne film har han skabt et modig, rørende og ualmindeligt urovækkende værk, der bliver siddende i sindet efterfølgende. Ganske vist er “Martha Marcy May Marlene” af form hverken en gyser eller en thriller – og i konventionel forstand er der ingen deciderede uhyggelige scener – men på subtil vis er den ikke desto mindre en af de mest oprigtigt skræmmende film, undertegnede længe har set.

Filmen vises med norske undertekster.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Ash 11 år siden

Rigtig god anmeldelse af, hvad der lyder som, en rigtig fed film. Jeg vil glaede mig!
Gravatar

#2 wigant 11 år siden

Det er en rigtig god anmeldelse af en rigtig, rigtig god film. Jeg gav den selv 4/6 i sin tid, men den lå og grublede i baghovedet lang tid efter......på den gode måde. Mindste Olsen-søster gør det rigtig nok fremragende. Jeg var meget imponeret. Jeg kunne godt være tilbøjelig til at matche din karakter ved et gensyn. Filmen er i øvrigt ude på BD/DVD i USA og UK.
Gravatar

#3 Steffan Rasmussen 11 år siden

Bør man ikke i vore dage kunne forvente danske undertekster når man betaler næsten 100 kr. for at komme i biografen.

Synes det er en uskik Camerafilm har gang i, for det er vist ikke første gang det er tilfældet.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#4 skittlez 11 år siden

Fin anmeldelse af en eminent film. Olsen blev i dén grad snydt for en Oscar-nominering, og i mine øjne måske en win. Mary-Kate & Ashley Who? Hawkes er, som sædvanligt, skræmmende god.

Af de 147 film fra 2011 jeg efterhånden har fået set, er denne klart blandt de bedste.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#5 Flemming Larsen 11 år siden

Ja, det er en ret god film. Jeg købte den på Blu-ray i UK. Med DK tekst.
Gravatar

#6 Ispep 11 år siden

Helt enig med Sørens fremragende anmeldelse. Det er en film der i den grad rusker tilskueren. Den er SÅ stærkt skildret, perfekt spillet, forbløffende godt fortalt (og så for en debutant at være), og på mange måder en subtil fortælling, der rummer mere end som så. Den berører virkelig nogle ømme punkter, som man ikke ser så tit. Ja, jeg tror sgu det er årets bedste film, hvis jeg tager den danske premieredato med i ligningen.

Skriv ny kommentar: