“Mary and “Max” er en dejlig gammeldags animationsfilm med en velvalgt skæv humor pakket ind i et evigtgyldigt budskab. Udover et lidt travende midtpunkt, hvor brevudvekslingen nærmer sig det ensformige, så sprudler den fra start til slut med overskud og fortælleglæde kombineret med livskloge betragtninger og rørstrømske øjeblikke. En slet og ret dejlig film om venner for livet og en film om og for livet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Collateral 14 år siden

Den ser virkelig interessant ud. Jeg havde slet ikke hørt om den.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#2 rasmusv 14 år siden

Jeg var ret godt underholdt. Historien er skrevet stramt, indholdet af samtalen (nærmere de to monologer) er interessant og der bruges ingen lette løsninger eller billige tricks. Stemmeskuespillet er super. Stopmotionen fungerer som når det er bedst. Jeg er enig med anmelderen, med den bemærkning, at det her ikke er en film for alle. Så hvis man er til ren indpakning ala avatar bør man holde sig bort.
Gravatar

#3 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg så den for lige knap et år siden, og den hænger sgu stadig godt fast. Enig med anmeldelsen og karakteren.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4 filmz-Narniabæver 14 år siden

Det ser interessant ud!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#5 Martin Schou 14 år siden

Dét var jo aldrig gået i internet-æraen. Alle ved jo at enhver voksen mand, der skriver med en mindre-årig pige, kun er ude på at komme i trussen på hende.

Hvilket gør filmen yderst modig - uden dog at have set den.
Gravatar

#6 Lord Beef Jerky 14 år siden

#5 Hehe ja, men den er baseret på en sand historie, så der var vel engang det var i orden...
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#7 erikjust 14 år siden

Lord Beef Jerky (6) skrev:
#5 Hehe ja, men den er baseret på en sand historie, så der var vel engang det var i orden...


Ja det var tider hvor et venskab mellem et barn og en voksen man ikke nødvendigvis mente den ældre havde skumle tanker bag det.

At der ikke går Disney i den ja det kan du bide spids på hvornår har vi sidst set en disney film hvor hovedkarakteren forsøgte selvmord.

Filmen er fyldt med humor ja men samtidig er den også mørk som bare fanden.


Mary´s far der drukner, Moren der dør ved at ved et uheld drikker sin mands falske med balsamerings væske.


Faktisk vil jeg sige at på tros af at filmen måske originalt kunne misforstås som en familie film vil jeg nok sige at det ikke er en for de mindste da den som sagt har sine mørke stunder.
Gravatar

#8 Lord Beef Jerky 14 år siden

#7 Det er bestemt en feel-good film, men nej... folk skal selvfølgelig ikke tro, det er en familiefilm, bare fordi den er animeret.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#9 Muldgraver 13 år siden

Vidunderlig film, masser af forkælede detaljer, og fantastisk mørk humor.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl

Skriv ny kommentar: