“Master and Commander” er nok den teknisk flotteste film der nogensinde er lavet i genren af historiske maritime dramaer. Det er en fornøjelse at se det minutiøse arbejde der er lagt i filmen for at få skibet og livet ombord til at fremstå så realistisk som muligt. Desværre mangler der et tilpas interessant drama til at udfylde det store hul mellem de flotte søslag, og der mangler nogle flere og mere afrundede karakterer end blot skibets læge. Alligevel skal “Master and Commander”, i kraft af dens gennemførte realisme, nok blive en klassiker inden for genren.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 smalieux 17 år siden

Kunne ikke være mere enig med anmeldelsen. Filmen er helt utrolig realistisk og søslagende er mega fede, men filmen er ligesom bare for aaaaallllttt for lang og man kommer ikke nok i dybden på personerne og deres indbyrdes konflikter.
Gravatar

#12 chandler75 17 år siden

Jo flere gange jeg ser den, des bedre synes jeg om filmen. Dengang gav jeg den fire stjerner. I dag indrømmer jeg, at jeg ville give den fem.

Min filmiske opdragelske savner stadig noget indre eller ydre konflikt, men jo bedre man lærer personerne at kende, jo mere træder de (og de mindre figurer) i karakter.

Det faktum, at den ikke er drevet af en udpræget konflikt, gør måske endda også, at den føles mere realistisk og dokumentarisk. Slutningen synes stadig lidt "flad", men det er nok ikke filmens skyld... Man kan jo håbe, at der kommer flere film i serien (desværre nok tvivlsomt).

Og så bliver den ikke mindst flottere og flottere for hver gang...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#13 duuk74 17 år siden

Jeg er også ret vild med den. Det er faktisk en af de få film, jeg kan se mange gange.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#14 Patriarch 17 år siden

Siden jeg skrev tilbage i Juli har jeg set den 2-3 gange. Synes stadig den holder max - Utrolig stemningsmættede. Jeg tror dens la-la success skyldes folk havde nogle andre forventninger til den. Dette skyldes i høj grad traileren med Brian Tylers 'Children of Dune' musik der fik det til at virke som en episk action film - en slags Gladiator til søs :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#15 chandler75 17 år siden

Og så slutter den i lystigt violinspil :D
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#16 Patriarch 17 år siden

Jeg synes godt om slutningen :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#17 filmz-Mizz-freak 17 år siden

god sømandsfilm , endelig !+! altid godt spil fra Crowe og Bettany ,,,,
Gravatar

#18 BN 14 år siden

Patriarch (14) skrev:
Siden jeg skrev tilbage i Juli har jeg set den 2-3 gange. Synes stadig den holder max - Utrolig stemningsmættede. Jeg tror dens la-la success skyldes folk havde nogle andre forventninger til den. Dette skyldes i høj grad traileren med Brian Tylers 'Children of Dune' musik der fik det til at virke som en episk action film - en slags Gladiator til søs :)


Vi har tidligere ganske kort (i en anden, nu lukket tråd) talt om, hvor vidt 'Master and Commander - The Far Side of the World' er så god en film, at man bør eje den.

Jeg lånte den for nylig af nogle slægtninge, og jeg må give dig ret: Det er en virkelig god film, som jeg her anden gang nød hvert øjeblik af. Den fortjener at få nogle ord med på vejen. (Skriver en anmeldelse i nær fremtid.) Den er hermed røget på min liste over film, der skal indkøbes indenfor de næste 6 måneder.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#19 chandler75 14 år siden

Det er en fantastisk film - bedre end de 4 stjerner, jeg gav, da jeg i sin tid anmeldte den. Desværre findes der vist ikke en rigtig god BD-udgave af filmen
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#20 filmz-Utyske 14 år siden

#19 -

Nej, billedet er ikke i top desværre, men lyden.. oh mama!
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

Skriv ny kommentar: