“Master and Commander” er nok den teknisk flotteste film der nogensinde er lavet i genren af historiske maritime dramaer. Det er en fornøjelse at se det minutiøse arbejde der er lagt i filmen for at få skibet og livet ombord til at fremstå så realistisk som muligt. Desværre mangler der et tilpas interessant drama til at udfylde det store hul mellem de flotte søslag, og der mangler nogle flere og mere afrundede karakterer end blot skibets læge. Alligevel skal “Master and Commander”, i kraft af dens gennemførte realisme, nok blive en klassiker inden for genren.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 BN 14 år siden

chandler75 (19) skrev:
Det er en fantastisk film - bedre end de 4 stjerner, jeg gav, da jeg i sin tid anmeldte den. Desværre findes der vist ikke en rigtig god BD-udgave af filmen


Ærgerligt hvis det virkelig forholder sig sådan!

Hvad angår din reviderede bedømmelse i forhold til anmeldelsen, så har jeg godt læst #12 her i tråden. Jeg kan se, at både du og Patriarch har haft samme oplevelse som jeg med filmen, nemlig at den er vokset ved andet og tredje gennemsyn. Det er sjovt at der bare er visse film, som man lige skal have "ind på lystavlen" på den måde - men så plejer de til gengæld også at blive der for altid - ihvertfald for mit vedkommende. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#22 Patriarch 14 år siden

hehe... cool - det glæder mig du også synes den vandt ved gensyn :)

Det er ganske glimrende og også på nogle måder unik film.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#23 wimmie 14 år siden

Hvis den vinder ved gensyn må jeg hellere købe den eftersom jeg synes den var rigtig god første gang. Lidt øv at BD-version ikke er fantastisk som den jo burde være...

5/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#24 filmz-Bruce 14 år siden

Jeg må tilstå, at jeg er uenig omkring billedet. Jeg er ovenud tilfreds med billedet, som godt nok ikke er reference HD skarp, men absolut en stor forbedring af DVD'en. Jeg har ikke fået kikkeluret, hvorledes den tager sig ud på TV, så det er muligt den ikke er imponerende ifht. dvd'en. Men på projektor, i et shoot out med DVD'en, er den langt bedre.

Ser man et af de første skud af skiben ovenfra, med bølger rundt omkring, er forskellen dramatisk. Andre gange mindre. Første scene under dæk, viser langt flere detaljer i mørket end DVD'en gjorde og udskæringer i træ er nærmest til at føle på. Herligt kornet billede, som bevarer detaljer, ingen edge enhancement og halos som var at finde på dvd'en. Man har afstået fra at booste skarpheden kunstigt og derved undgået et billede som den forfærdelige Gladiator.

Kan kun tilslutte mig Robert A. Harris' få ord:

With tremendous audio intact, and a beautiful new BD image, Master and Commander receives a Highly Recommended

Og en af de bedste film på søen, lige efter Billy Budd.

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#25 filmz-Utyske 14 år siden

#24 -

Men billedet er dog ujævnt, jeg mindes at det ikke er voldsomt pænt i tåge-scenerne f.eks.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#26 filmz-Bruce 14 år siden

#25 Jeg prøver lige og tage et tjek på den senere i dag :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: