“Match Point” fik tildelt stor hæder i Cannes sidste år og manuskriptet blev endda nomineret til en Oscar. Begge dele forekommer undertegnede som en overvurdering af Woody Allens evne til at behandle det mere alvorlige eller direkte spændingsmættede. Komedien – hvor subtil eller højpandet den end måtte være – er og bliver hans fornemmeste genre, og jeg glæder mig personligt til at se ham vende tilbage til den… og til New York.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-steadi 18 år siden

Jeg mener nu godt nok den var mere end tre stjerner værd. Klart en af de bedste film indtil videre i år. 5/6 herfra.
They caught a shark, not the shark. Big difference.
Gravatar

#2 squee 18 år siden

Ja, jeg var også rigtig imponeret da jeg så den. Jeg tror faktisk, at mig og min ven var de eneste i hele salen der kunne lide den, da de viste den til Oscar Night i BioCity i Århus.
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#3 filmz-Bluhm 18 år siden

Er fuldstændig enig i anmeldelsen, jeg tror endda jeg ville have givet den 2,5, hvis det var muligt.
Gravatar

#4 Outbound Sith 18 år siden

Nu siger jeg noget, som forhåbentlig ikke går hen og bliver en vane:

Jeg er enig med Bluhm! ;)

Filmen er ALT for lang, ALT for kedelig og ALT for forudsigelig. De eneste tidspunkter, hvor man føler sig lidt underholdt, er filmens første 10 og sidste 10 minutter. De 106 minutter derimellem slæber sig afsted i et tempo, der får Terrence Mallick til at ligne en actionfilms-instruktør!
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#5 filmz-rupert giles 18 år siden

#4 Der kommer altid en ny Vin Diesel film, du kan sætte dig ned og se :-)

Men nej, den er ikke 100 procent vellykket. Jeg var villig til at give den fem ud af seks i de to første akter. Velspillet, velskrevet og velinstrueret. Men historien knækker i 3. akt. Jeg fanger godt Woody Allens reference (hovedpersonen sidder trods alt og læser den på et tidspunkt), men det virker alligevel lettere påtaget, hvad der sker senere i filmen.

Slutningen er dog fed og typisk Woody-ironisk. En langt bedre film end Allen har lavet i længere tid og i hvert fald mere interessant. For en gangs skyld gentager han ikke sig selv. Derfor er jeg nok villig til at gå op på en lille fire ud af sekser.

Og så er Scarlett altså en smækker tøs :-)
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#6 filmz-Bruce 18 år siden

#5

Hey, glem ikke at Vin Diesels nye film Find Me Guilty er under instruktørs Sidney Lumets (12 angry men) vinger og faktisk viser, manden KAN spille skuespil :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 MTK 18 år siden

Man må da sige at der er delte meninger om denne film, har set anmeldelser fra 2 til 6 stjerner indtil videre..
Gravatar

#8 tiny 18 år siden

# 7

Det virker lidt som om uenigheden går på, hvorvidt anmelderen elsker eller hader de traditionelle Woody Allen film.
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#9 squee 18 år siden

#5

Hvad er det nu hovedpersonen sidder og læser? Jeg mener, at jeg lagde mærke til en bestemt bog på et tidspunkt, men jeg kan ikke huske hvilken?
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#10 filmz-Angel Eyes 18 år siden

"Forbrydelse og straf" af Dostovievskij.
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz

Skriv ny kommentar: