“Matchstick Men” er egentlig en ret mærkværdig film. Ridley Scott, en mand som igennem hele sin karriere har været forbundet med udtryk som kontroversialitet, nytænkning og spontanitet, har leveret en meget neutral og “uskadelig” film. Scott entusiaster vil nok få flere gode ting ud af filmen end den gængse biografgænger, men ultimativt er “Matchstick Men” – ligesom karakterernes kriminelle hverdag – en anelse for hul og ligegyldig… en dødelig kombination, når det kommer til en film, som varer to timer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Léon 20 år siden

Min favorit instruktør... Filmen SKAL jeg se. Nu vil jeg så ind og bedømme den selv.
Léon: [referring to his plant] It's my best friend. Always happy. No questions.
Gravatar

#2 DarkLight 20 år siden

Den er også rigtig god. Mr. Cage tilbage i god form.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#3 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

Synes også det er en lille perle. Cage og Rockwell spiller fantastisk (især Cage), og Lohman er meget overraskende.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#4 DarkLight 20 år siden

Så fik jeg også læst anmeldelsen :)

"Matchstick Men" - er hans svageste værk siden den forglemmelige "1492: Conquest of Paradise" fra 1992.

Monkey Trouble (1994) - Det burde slet ikke være nødvendigt at forklare sig. Klasser bedre end abekattestregerne selv det ikke rigtig kan sammenlignes.

G.I. Jane (1997) - Omend interessant film, så er det ikke mere end underholdning. Aalt for patriotisk og liniær. Men en skøn Viggo.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#5 The Insider 20 år siden

Monkey Trouble er ikke instrueret af Ridley Scott.
War. War never changes.
Gravatar

#6 DarkLight 20 år siden

Ja det har du egentlig ret i.
Så udskift Monkey Trouble med Hannibal.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#7 filmz-vassago 20 år siden

Hannibal er ikke en dårlig film, men en dårlig filmatisering. Det er ok kvalitet, flotte billede, god instruktion, men overførsel fra bog til film er ikke helt så vellykket som den kunne være - det tilskriver jeg ikke kun Scott.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#8 Captain Vallo 20 år siden

Ja, Hannibal var en bæ.
Jeg glæder mig dog til Matchstick Men. Cage er jo altid god, og Sam Rockwell bliver bare bedre og bedre for hver gang man ser ham!
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#9 DarkLight 20 år siden

Jeg mener bestemt heller ikke filmen kan stå af sig selv. Nok er bogen genial og _meget_ bedre end filmen, men da jeg først så filmen og derefter læste bogen fik jeg ikke noget spoleret på den led.

Man have jo glædet sig til det helt store, men istedet bliver man spist af med en slasher som ikke engang er særlig god i den genre. Heldigvis fik vi Red Dragon som viste hvordan det skulle gøres.

Når det er sagt; Er der ikke en fed version af Hannibal på tilbud et sted? :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#10 The Insider 20 år siden

Hannibal 2-disc kan findes de fleste steder til 100 kroner eller mindre :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: