Jeg har aldrig læst James Dashners bøger, men jeg har en mistanke om, at “Maze Runner” ikke bare er et lettere fantasiløst sammenkog af tidligere succeser, fordi der er kommet kamera på. Forlægget er lidt tamt. På den baggrund har Wes Ball faktisk præsteret en af de bedre young adult-film i år, og “Infernoet” overgår klart første del. Scenerne har fået en hård actionpisk, og der er meget mindre filosofisk ævl end i dødssyge “The Giver” og farveløse “Divergent”. Men om det giver “Maze Runner” bedre overlevelseschancer i billetsalgets Hunger Games, må tiden vise.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 cain 8 år siden

Næsten ulæselig anmeldelse. Forkort dog nogen af de sætninger menneske. De lyder sikkert fantastiske inde i hovedet men på papir er det næsten ulæseligt med alle de indskudte sætninger.
Gravatar

#2 ilmerbitch 8 år siden

Var inde og se den i går. I starten var jeg lige ved at gå, så blev det den vildt spændende, men til sidst var jeg ved at gå igen. Har ikke læst bøgerne, men starten og slutningen var lidt for "vi prøver hårdt".
Gravatar

#3 David Munch 8 år siden

#2 Sidste par kapitler af bogen giver sjovt nok en masse baggrund om hvad det egentligt er der foregår i verdenen, hvilket ikke var med i filmversionen, så jeg antager det er det som foregår i starten af filmen? Det føltes nemligt noget skubbet på syntes jeg da jeg læste det, og de kunne sagtens have undværet det, hvilket også virkede rigtigt godt i filmen. Har dog ikke set 2'eren på film endnu, eller læst bogen.

Skriv ny kommentar: