Balancegangen mellem komedie og tragedie fungerer fint, man kan sagtens både grine og græde med den velfortalte og tvedelte “Melinda and Melinda”. Om man mest er til tragedie eller komedie, må afgøres af øjnene, der ser. Jeg morede mig mere med fortællingen som komedie, end jeg blev berørt af historien som tragedie.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Angel Eyes 19 år siden

Tja, bestemt ikke Woodys værste film, men den kommer nu aldrig helt op og ringe. Og så er det ganske rigtig pudsigt at bemærke at komedie-delen af filmen er den som fungerer bedst; viser bare at det er der Allens styrke ligger og ikke i det tragiske. Synes at tragedie-delen havde lige lovlig mange passager hvor folks bevæggrunde partout skulle skæres ud i pap og forklares gennem dialogen, som talte skuespillerne direkte til publikum.
Men Radha Mitchell var virkelig lysende - spår hende en stor fremtid; lidt ligesom Naomi Watts efter "Mulholland Drive" :)
Nå, men alt i alt en god lille film - selv det mere middelmådige fra Woody Allens side hæver sig langt over øvrige komedier!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz

Skriv ny kommentar: