Men selv om filmen næppe kommer til at blive husket særligt længe, så kan det ikke nægtes, at man er ualmindeligt godt underholdt, og mange skuespillere har nogle gyldne øjeblikke. Det gælder ikke mindst “Avatar”s superhårdkogte oberst, spillet af Stephen Lang, som her leverer vel nok en af de sjoveste åbningsscener i lang tid. Dens lidt ufarlige attitude gør dog også, at selvom filmen svømmer i lignende vande, nærmer den sig aldrig det niveau som f.eks. Stanley Kubricks “Dr. Strangelove” bevæger sig i. Men et par solide grin, det leverer den dog. Det kan du godt tro på.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Tommy Kristensen 14 år siden

Sjov filmplakat. Den indeholder OO'erne og FF'erne fra Clooney og Jeffs navn - men ikke resten. Hvordan dælen er det sket? :)
Gravatar

#2 Fynboen 14 år siden

Og er jeg den eneste der finder sætningen "Som filmen nærmer mig sig sit mål og træder ind i tredje akt, bliver den dog tiltagende ordinær" en anelse... sjov?

Når det er ude mellem sidebenene, så er det en glimrende anmeldelse, som om ikke andet fik mig fra ideén om at se den i biffen, og i stedet vente til den kommer på leje nede på tanken, en lørdag aften jeg ikke har planer...
Diplomacy is the art of saying "Nice doggie" until you can find a rock.
Gravatar

#3 Riqon 14 år siden

Vi lever trods alt i en verden, hvor militærfolk oversætter deres egne hemmeligheder til fjendens sprog og lægger dem på nettet, så set i den kontekst virker begivenhederne i filmen egentlig ikke så frygtelig meget mere gale.


Touché! :D
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#4 Zabriskie 14 år siden

Synes Ewan McGregor var aldeles håbløs i den.
Le temps détruit tout
Gravatar

#5 dslacker 14 år siden

Det mest vanvittige er at filmen er en mere eller mindre dramatisering af denne engelske dukumentarserie:
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#6 ollethem 14 år siden

Den er syygt sjov! anbefaler alle til at gå ind og se den:) Man kommer ud med et stort smil
Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick and Tich.
Gravatar

#7 Brian Iskov 13 år siden

Det sjoveste er næsten, at den gode Jeff Bridges tilsyneladende også er rimelig meget The Dude i virkeligheden! I hvert fald, hvis man skal tro Ewan McGregors anekdote om, hvordan det var at spille over for Bridges.

Skriv ny kommentar: