Michael Manns “Miami Vice” er en intelligent, velspillet og spændende thriller, der ganske vist tager udgangspunkt i en forældet tv-serie fra 80’erne, men alligevel leverer en helt igennem seriøs og seriøst underholdende historie om determinerede betjente og glubske banditter. Denne Blu-ray indeholder et hæderligt transfer, et solidt lydspor og omtrent én times udmærket ekstramateriale. Fans kan med god samvittighed investere i filmen igen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Lord Beef Jerky 13 år siden

Jeg har ikke set Miami Vice, men hvis den er bare halvt så slem som Public Enemies, så gider jeg den sgu ikke.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#12 filmz-Ice 13 år siden

a@babo (6) skrev:
Absolut en forfærdelig Michael Mann film, der flopper på alle punkter.


Så du mener ikke at filmen er visuel fremragende, og du er heller ikke vild med soundtracket?
Gravatar

#13 filmz-ab 13 år siden

#12

Well.. Flot var det skam, men også en gentagelse af det vi allerede så i Collateral, og så er jeg ikke ligeså imponeret (mener så heller ikke, at Miami Vice er ligeså flot udført som Collateral). Jeg husker intet af musikken fra den film, må jeg indrømme. Problemerne var for mig, at historien var tynd og persongalleriet var så tyndt. Jeg var ligeglad med begge ting. Jeg gav den 2/6 i sin tid, og det har ikke ændret sig ved gensyn. Skidt film i min bog, og Mann er bedre end det.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#14 BN 13 år siden

Ice (12) skrev:
Så du mener ikke at filmen er visuel fremragende


Med hensyn til det visuelle, så er 'Miami Vice' flad og kedelig at se på i mange aften/nat-optagelser, hvor det ligner noget der er filmet med et hjemmevideo-kamera eller et kamerahold fra TV-avisen. Michael Mann gjorde lidt af det samme i 'Collateral', men her var forskellen på det klassiske biograf-look og tv-film-look'et ikke så tydelig, idet de to ting smeltede sammen på helt umærkelig vis.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#15 filmz-ab 13 år siden

#14

Netop. Det var langt bedre udført i Collateral, hvor nat-scenerne var smukke og nærmest poetiske. Og det til trods, at fotografen var den samme, og man havde større budget i Miami Vice. I perioder var der også lidt bøvl med Public Enemies på den front, og Dante Spinotti (der var fotografen på The Insider og Heat) kan normalt det pis, men det er ikke just imponerende syn, når man ser Public Enemies.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#16 filmz-Ice 13 år siden

Jeg er uenig med jer drenge :). Synes både Miami Vice og Public Enemies er begge fremragende kriminalfilm. Jovist synes jeg heller ikke de er på højde med Heat og Collateral, men jeg finder dem virkelig velspillede, veludførte og æstetisk fornøjelige.
Gravatar

#17 filmz-ab 13 år siden

Jeg håber dog på, at Mann går lidt væk fra den digitale brug, selvom det lykkes ham en enkelt gang, og Fincher har også haft succes med det.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?

Skriv ny kommentar: