Michael Manns “Miami Vice” er en intelligent, velspillet og spændende thriller, der ganske vist tager udgangspunkt i en forældet tv-serie fra 80’erne, men alligevel leverer en helt igennem seriøs og seriøst underholdende historie om determinerede betjente og glubske banditter. Denne Blu-ray indeholder et hæderligt transfer, et solidt lydspor og omtrent én times udmærket ekstramateriale. Fans kan med god samvittighed investere i filmen igen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 McPeter 15 år siden

Hmm - kan være jeg en dag burde give den film en chance til. Husker den som en alt for ordinær og uinteressandt film som slet ikke fangede mig. Ville nok selv have givet den 3-4 / 6 efter første gensyn, men kan jo selvfølgelig skyldes jeg ikke lige har været i det rigtige humør da jeg så den, for synes ellers normalt enormt godt om Mann's film. :-)

Når jeg lige snupler over den igen så skal jeg nok gense den. ;-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#2 filmz-Bruce 15 år siden

Enig Insider. Den er faktisk langt bedre end dens rygte.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 elwood 15 år siden

Og nu er serien jo igang på tv3 eller er det 3+ lige efter midnat, så jeg vil prøve og følge lidt med i den også.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 filmz-Ice 13 år siden

Et spørgsmål til The Insider.

Har du set den forlængede udgave af Miami Vice. Jeg havde hørt at den skulle være bedre, men er lidt usikker på om det er værd at investere i samme film der bare er lidt længere.
På forhånd tak.
Gravatar

#5 The Insider 13 år siden

#4, yes, jeg købte den på HD-DVD for lang tid siden. Jeg husker ikke så mange ændringer, ud over den nye intro, hvori en masse Miami-betjente (inklusive Foxx og Farrell) sejler om kap i speedbåde ved havnen. Den er da meget flot, men der er større fokus på stemning end fart. Hvis jeg husker rigtigt, er der kun musik under starten... Anyways, jeg kan virkelig godt lide, at biografudgaven starter så "brat" på diskoteket... at man øjeblikkeligt og uden advarsel bliver kastet ind i karakterernes verden. Så nej, jeg ville umiddelbart ikke gå efter den, medmindre man er virkelig hardcore-Mann fan. Men det er du jo selvfølgelig også... :-)
War. War never changes.
Gravatar

#6 filmz-ab 13 år siden

Absolut en forfærdelig Michael Mann film, der flopper på alle punkter. Kan ikke være mere uenig, Insider :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#7 filmz-Ice 13 år siden

The Insider (5) skrev:
Så nej, jeg ville umiddelbart ikke gå efter den, medmindre man er virkelig hardcore-Mann fan. Men det er du jo selvfølgelig også... :-)


Hell I am! Michael Mann er efter min mening den filmskaber i Hollywood der skaber de mest stil- og stemningsfulde og atmosfæriske kriminal-film. Han er simpelthen den bedste til det han gør.

Forresten fik jeg købt den forlængede udgave fra Stereo-Studio, for kun 25 kr. Jeg har det helt på samme måde som dig. Jeg elskede biografversionens pludselige start uden credits osv. Numb-Encore af Linkin Park og Jay-Z skaber en cool stemning. Den nye intro er bestemt flot, men jeg foretrækker altså biografversionen hvor vi direkte bliver kastet ind i fortællingen. Der er selvfølgelig nogle flere scener der gør historien lidt mere sammenhængende, men som helhed er den hverken dårligere eller bedre.
Gravatar

#8 The Insider 13 år siden

Word, dawg.
War. War never changes.
Gravatar

#9 BN 13 år siden

a@babo (6) skrev:
Absolut en forfærdelig Michael Mann film, der flopper på alle punkter. Kan ikke være mere uenig, Insider :-)


Enig. Filmen virker som et kæmpe tilbageskridt for Michael Mann, og det samme gjorde hans næste film, 'Public Enemies'.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#10 filmz-ab 13 år siden

#9

Ja, det kører ikke så godt for ham. Public Enemies kunne jeg godt lide første gang, men den tabte en hel del, og holder derfor ikke så godt, selvom den ikke er decideret dårlig, som Miami Vice. Men vi er langt fra hans standard, ja. Synd, for han har lavet nogle af mine all time favoritter.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?

Skriv ny kommentar: